Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Am avut o discutie cu @ e-1 si cu @ Cristian N. cu privire la buteliile de fibra de sticla, pe care as vrea s-o continuam in acest topic.
Este o discutie interesanta, o discutie care vizeaza siguranta acestor butelii!
Eu am o butelie din fibra de sticla, o butelie luata dupa ce am citit cateva informatii pe internet referitoare la acest subiect. Conform datelor, butelia rezista:
Volum (Ltr): 12
Inaltime (mm): 531
Diametru (mm): 230
Capacitate de incarcare (Kg) Propane / Butane: 5.0 / 6.0
Greutate goala (Kg): 3.5
Presiune de lucru: 20 bar
Presiune de test: 30 bar
Presiunea la care explodeaza: > 140 bar
Temperatura de functinare: -60 grade C to + 70 grade C
Rezistenta la incarcare: >12000 cicluri de incarcare sub presiune
Asadar eu consider ca sunt destul de rezistente sa fie incarcate atat cu GPL cat si cu alte metode, care in fapt nu mai exista pe piata din Romania!
Pe pagina producatorului exista filmulet in care butelia este atuncata in foc, si multe alte teste de rezistenta si siguranta!
Stiu, trebuie sa punem siguranta pe primul loc, si probabil ca otelul este mai sigur decat materialul din care este facuta aceasta butelie, dar... sunt NESIGURE?
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Si cateva filmulete, pentru cei interesati:
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Sa ne intelegem, eu nu sunt un sustinator al acestor butelii, am una, dar, daca nu sunt sigure, prefer sa o arunc (Sau chiar s-o bag in foc) decat sa o folosesc sau sa o dau altuia. Exista colegi care au folosit asa ceva?
Din cate stiu colegul @ Ciprian Rosca are si a folosit, mai cunoasteti alti rulotisti care folosesc? Unde o incarca, ce probleme au avut daca au avut, ce recomandari, etc...
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite: 257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
Eu consider ca butelia de fibra de sticla are avantaje si dezavantaje.
In general avantajele uneia pot fi catalogate ca dezavantajele celeilalte, de aia nu le trec in ambele parti.
Avantaje butelia fibra de sticla fata de butelia de otel:
- masa proprie redusa
- mai estetica
- nu se corodeaza in timp
Dezavantaje:
- riscul aparitiei de (micro)fisuri in rasina din care este confectionata
- rezistenta mai mica la presiune odata cu trecerea timpului (din cauza uzurii - vezi punctul de mai sus)
Avantaje butelie otel:
- pret de achizitie redus
- se poate schimba oricand la distribuitor (buteliile apartin furnizorilor de GPL - OMV, Petrom, Butangaz, etc)
- rezistenta mai mare fata la presiuni ridicate
- constanta rezistentei la presiune in timp (otelul nu se degradeaza cu aceeasi viteza cu care o face rasina)
In cazul buteliilor "no name" esti ultimul proprietar, nu prea ai unde sa faci revizii (valabil pentru otel cat si pentru fibra).
Eu as folosi butelii "de firma" (Petrom, OMV, Butangaz) pe care le-as schimba la 2-3 ani (verificarea are valabilitate 5 ani) pe care le-as incarca cu GPL auto la maxim 80% din capacitate. Pastrarea buteliei incarcate trebuie facuta in locuri racoroase, mai ales pe timp de vara. Daca butelia trece de 50°C devine periculos.
Nu as folosi butelii vechi, cu urme de lovituri, rugina. Garantia pentru o butelie la distribuitorii din Romania era in jur de 100 LEI, cred ca si la 200 LEI ar merita sa ai o butelie cu garantie pe viata.
GPL auto are o concentratie mai mare de propan, ceea ce ii da putere calorica mai mare si ii coboara temperatura de condensare (inghet) la robinet. Deci, o butelie incarcata cu GPL auto va "tine" mai mult decat una cumparata deja incarcata cu GPL casnic. De aici reiese ca diferenta de valoare este mai mare decat cea dintre preturile de achizitie.
Dupa parerea mea, butelia de fibra de sticla este in primul rand o "inovatie comerciala" ( in engleza ii zice "hype"). Se scoate ceva nou, se starneste curiozitatea potentialilor cumparatori, apoi se face profit prin vanzare.
Tehnologia fabricarii din fibra de sticla mi se pare suficient de sigura, insa nu am incredere in rezistenta rasinii in timp. mai ales ca este supusa la cicluri repetate de presurizare. E doar o parere personala, nu ma erijez in specialist.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Mesaje: 303
Topicuri: 17
Likeuri Primite: 214 in 123 posts
Likeuri Trimise: 134
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
6
Localitate: Bârlad/Vaslui
Tip Rulota: Abbey Vogue/2001
Eu folosesc acest tip de butelie de trei ani.O incarc cu GPL,cam 80% ,nu plina cu varf.Este facuta din poliester armat cu sticla.
Telefon : 0741015477
Email : cprohome@yahoo.com
Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Ciprian, ti-o incarca la GPL prin tara, nu vorbesc de unde o incarci tu la tine in localitate unde cunosti.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite: 257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
Incarcarea este ilegala indiferent de butelie (fibra sau otel). Unde incarca butelii de otel, va incarca si in cea de fibra, fii fara grija. Mai ales cand o vede asa, extraterestra, prinde curaj operatorul. Ai grija sa nu o incarci peste 75-80%.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
@ Cristian N. spunea de un olandez cu asa ceva ce nu a reusit sa o incarce la noi! De aia intrebam. Eu mai am ceva gaz in ea, am s-o golesc si am sa o incarc.
Butelia mea, avand 12 litri, daca bag in ea 8-9 litri cred ca e mai mult decat OK.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite: 257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
@Cristi
Burst Pressure (presiunea la care explodeaza) = peste 140 bar
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Mesaje: 2,523
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,305 in 843 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Multumesc, am remediat!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
|