Mesaje: 10
Topicuri: 7
Likeuri Primite: 0 in 0 posts
Likeuri Trimise: 4
Data înregistrării: Aug 2019
Reputație:
0
Localitate: Galati
Masina: Suzuki Vitara
Tip Rulota: Kip grey-line kg40rz
Am o rulota kip grey line kg 40 rz si as vrea o parere despre instalatia electrica.
Am verificat toate ecurile si ventilatorul de la soba si sunt pe 220.
Recomandati sa raman pe 220 sau sa trec pe 12v
Inca nu am gasit panoul de sigurante si bateria. Stie cineva unde sunt?
Stie cineva ce piesa este Yaesu acela?
Mesaje: 543
Topicuri: 35
Likeuri Primite: 357 in 222 posts
Likeuri Trimise: 198
Data înregistrării: Feb 2016
Reputație:
0
Localitate: Bucuresti,S3
Masina: Opel astra g 1.6 :Opel astra H 1.9
Tip Rulota: Hobby
Sex: M
(Ultima modificare: 08-17-2019, 03:19 PM de catre: SERGHEIDIN.)
-->
Cutia aceea este o sursa, sau un ,,redresor". Alimentata la 220 V iti da pe iesire o tensiune de 13.5 V in curent continu. Nu imi dau seama ce putere are. Este folosita in special de radioamatori, pt. ca are ,,zgomot" mic, dar la rulota ta este folosit pentru alimentarea pompelor de apa (sau pompei de apa). Posibil si la iluminat daca in corpurile de iluminat (baie si bucatarie ai si becuri la 12 V (montate de fabricant). Fostul proprietar a inlocuit vechiul transformator cu asta existent (mai performant).
Daca nu ai gasit bateria, inseamna ca nu a fost dotata cu asa ceva, dar o poti monta tu fara probleme, cu ceva cunostinte de electrica. Se va gasi cineva sa te ajute daca vrei sa faci asta. Trecerea de la 220V la full 12V este discutabila, functie de gustul fiecaruia.
Eu personal am panou solar de 100 W, baterie de 100 Ah si invertor 12V cc - 220V ac de 500 W.
Folosesc TV, DVD, lumini cu LED la 220V....frigider cu compresor (40-50W) fara grija. Frigiderul functioneaza si la 12 V cc dar prefer sa-l folosesc pe timpul deplasarii la 220V, la fel si in stationare.
Eu consider tensiunea de 12 V mult mai ,,periculoasa" sau distructiva, pentru ca avem ca sursa un acumulator de ordinul a zeci de amperi. Adevarat, ai 220 V, este periculos, dar avem si acasa .
Gusturile nu se discuta
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
Mesaje: 848
Topicuri: 76
Likeuri Primite: 283 in 170 posts
Likeuri Trimise: 1,058
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
5
Localitate: Suceava
Masina: Skoda Octavia 1, 1,9 TDI
Tip Rulota: Bailey Champagne, 5 locuri de dormit
Sex: Nu spun
(Ultima modificare: 08-22-2019, 08:39 PM de catre: Florin Smolnicki.)
-->
Alexandru, eu, dacă aș fi în locul tău, aș pune totul pe 12 V.
Despre pericolele (dezavantajele) la 12 V ți-a vorbit colegul nostru @ SERGHEIDIN. Și are dreptate!
Eu aș vrea să-ți vorbesc despre avantajele unei instalații pe 12 V.
1. Ești total independent. Poți campa unde dorești, în câmp, în pădure, oriunde. Te vei descurca excelent cu lumina, TV - ul, pompele de apă și tot ceea ce înseamnă electricitate.
2. Îți poți monta un panou fotovoltaic + controller și îți poți produce singur curent. Din nou independență.
3. Vei scuti o mulțime de bani în campinguri.
TREBUIE SĂ-ȚI SPUN CĂ, ÎN ROMÂNIA SUNT CAMPINGURI CARE CER 30 DE LEI PE ZI PENTRU CURENT!!!!
Ăsta da preț la curent!!! Dacă stai o lună în camping, vei plăti curentul 900 de lei, DOAR CURENTUL!!! o bucată bună din banii pe care îi câștigi într-o lună, muncind din greu. Un coleg de-al nostru scria pe un alt forum despre faptul că poți deschide gater în camping, dacă plătești atât de mult curentul.
4. La 12 V găsești lămpi, reflectoare, led - uri, coolere pentru frigider, televizoare și multe alte lucruri care funcționează pe 12 V.
Și mai sunt multe alte avantaje sau dezavantaje. Tu trebuie să iei o decizie care ți se potrivește ție.
Mult spor și succes în toate!
Doamne - ajută!
Mesaje: 2,524
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,306 in 844 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Eu consider ca investitia in a schimba tot pe 12V este mare. Necesita pricepere si bani! Lasa pe 220V si foloseste un invertor, asa cum ti-a zis Serghei, daca vrei totusi pe 12V iti recomand sa apelezi la un specialist!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 543
Topicuri: 35
Likeuri Primite: 357 in 222 posts
Likeuri Trimise: 198
Data înregistrării: Feb 2016
Reputație:
0
Localitate: Bucuresti,S3
Masina: Opel astra g 1.6 :Opel astra H 1.9
Tip Rulota: Hobby
Sex: M
Cum foarte bine spune Cristi...multa munca.
+ Orice aparat la 12 volti costa mult mai mult fata de cele alimentate la 220 v ( tot le ai acasa ).Exemplu : frigider la 12 v ..o caruta de bani.Frigider la 220 + invertor = muuult mai ieftin
Treaba voastra ,banii vostri.Eu am lasat instalaria pe 220 v .Am doar doua lampi led si doua prize la 12 v ..restul 220v .
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
Mesaje: 848
Topicuri: 76
Likeuri Primite: 283 in 170 posts
Likeuri Trimise: 1,058
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
5
Localitate: Suceava
Masina: Skoda Octavia 1, 1,9 TDI
Tip Rulota: Bailey Champagne, 5 locuri de dormit
Sex: Nu spun
Nu știu cum să fac, pentru a fi cât mai diplomat...
Nu vreau să îl supăr nici pe @ Cristi,, nici pe @ SERGHEIDIN.
Eu l-aș încuraja, totuși, pe colegul nostru pentru instalația de 12 V... Când spun acest lucru, mă gândesc în primul rând la independența energetică și la faptul că aparatele mele electrice de la rulotă pot fi folosite și pe 220 și pe 12.
De exemplu, eu folosesc micul televizor al rulotei, vara la rulotă și iarna în bucătărie. Ar fi o idee.
Este foarte adevărat că sunt mai scumpe aceste aparate. Dar își merită pe deplin banii.
Al nostru coleg, poate că nu și-a cumpărat încă toată aparatura electrică și urmează să o facă.
După părerea mea, ar fi bine să aibă la dispoziție aceste două variante care sunt foarte eficiente.
Mă gândesc, în mintea mea - nu știu dacă am dreptate,, că, dacă ai invertor, îți trebuie din start o baterie/ acumulator mai mare. Părerea mea...
Gânduri bune, către toți!
Mesaje: 543
Topicuri: 35
Likeuri Primite: 357 in 222 posts
Likeuri Trimise: 198
Data înregistrării: Feb 2016
Reputație:
0
Localitate: Bucuresti,S3
Masina: Opel astra g 1.6 :Opel astra H 1.9
Tip Rulota: Hobby
Sex: M
(Ultima modificare: 08-24-2019, 10:11 AM de catre: SERGHEIDIN.)
-->
Si la 12 v nu iti trebuie ,,din start" acumulator ?
Nu ai de ce sa superi Florin,fiecare isi spune parerea .
Trimis de pe al meu SM-J730F folosind Tapatalk
In dine ,cred ca ideea este ca nu trebuie sa modifici instalatia existenta alimentata la 220 si nici pe cea de 13 v (lumina buc...baie...faca ai ) .
Poti si su strica sa adaugi o instalatie noua pt 12 v care sa iti alimenteze ceva corpuri de iluminat dedicate pentru interior si exterior,ceva prize auto si ..cam atat.
Pentru incarcat telefoane la 12 v recomand niste adaptoare performante ,nu chinezarii.
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
|