Mi-am amintit un alt aspect destul de important: consumul de carburant. Campervanul cred ca are cel mai mic consum dintre toate vehiculele recreationale. A mea (renault 2,5 dci), la drum lung, in mare parte autostrada, mers constant cu 130 km/h, nu a ajuns la 11 litri la 100 km.
De obicei viteza de croaziera este 100 km/h, foarte rar depasesc 110 km/h, chiar pe autostradada, iar consumul iese sub 9 litri la 100 km. In conditiile astea, atasarea unei remorci usoare nu influenteaza consumul.
Tragand o rulota, cu orice autoturism e greu (periculos si ilegal) sa mergi constant cu 110 km/h, iar consumul in situatia asta cred ca sare de 13 litri la 100 km. Sub 100 CP nu cred ca ajungi la 110 km/h cu o rulota in spate, iar consumul creste foarte mult. Dupa parerea mea, tractarea unei rulote in stare buna se face cu maximum 90km/h si o medie de 70km/h pentru a obtine consum rezonabil si a conduce relaxat. Asta la campie, in rampa se schimba foarte mult datele, mai ales in functie de puterea motorului si greutatea ansamblului.
De obicei viteza de croaziera este 100 km/h, foarte rar depasesc 110 km/h, chiar pe autostradada, iar consumul iese sub 9 litri la 100 km. In conditiile astea, atasarea unei remorci usoare nu influenteaza consumul.
Tragand o rulota, cu orice autoturism e greu (periculos si ilegal) sa mergi constant cu 110 km/h, iar consumul in situatia asta cred ca sare de 13 litri la 100 km. Sub 100 CP nu cred ca ajungi la 110 km/h cu o rulota in spate, iar consumul creste foarte mult. Dupa parerea mea, tractarea unei rulote in stare buna se face cu maximum 90km/h si o medie de 70km/h pentru a obtine consum rezonabil si a conduce relaxat. Asta la campie, in rampa se schimba foarte mult datele, mai ales in functie de puterea motorului si greutatea ansamblului.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...