Chestionar: Tu ce ai alege în cazul unei infiltratii avansate? Reparația sau schimbarea vehiculului recreațional?
Reparatie
83.33%
5 83.33%
Schimbare
16.67%
1 16.67%
Total 6 vot(uri) 100%
* Opțiunea ta. [Arată Rezultatele]




Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
e-1Merită să repari o rulotă?
#1
Question 
Merită o reparație complexă la rulotă? Am intâlanit această dilemă cu mult înainte să mă apuc de reparații la rulote. Poate că asta m-a ajutat, într-o oarecare măsură, să aleg obiectiv. Cred totuși că logica și simțul practic au cântărit mai greu.
Până la urmă, alegerea e destul de simplă, avand în vedere numarul redus de variante: la gunoi sau la treabă!
Valorificarea unei rulote sau autorulote cu probleme nu este o treabă tocmai simpla, mai ales când are pereți infiltrați, în care deja s-a dezvoltat mucegaiul.
Să presupunem ca poți scăpa de ea in mod ”onorabil”, adică să păcălești pe altcineva, mai puțin atent sau lipsit de experiență. Te vei duce să cumperi alta, mult mai tanără decât cea de care tocmai ai scăpat, cu speranța că nu vei mai avea surprize neplăcute. Numai că puțini stiu că starea unei rulote depinde în primul rând de modul de exploatare și intreținere și mai puțin de vârstă.
Chiar daca la prima vedere o rulotă mai tânără arată mult mai bine decât cea veche, nu putin sunt cazurile în care problemele ascunse sunt chiar mai grave decât la cea veche. De cele mai multe ori ”upgrade-ul” se face cu ultimii bani din pusculiță, poate chiar cu ceva imprumuturi, deci eventualele reparații nu vor fi posibile foarte curând.Cu rulota veche ne-am obișnuit, a devenit a doua casă, ne-am atașat destul de mult de ea. De aceea cred că o problemă, oricât de gravă, n-ar trebui să ne sperie atat de mult incât să ne facă să renunțăm la aceasta. Până la urmă, nu cred că v-ați gândit vreodată să vindeți casa atunci cand ați avut o problemă cu acoperișul sau cu centrala termică.
Important este să tratezi problemele din timp, inainte să se dezvolte si să creeze pagube scumpe. Pentru asta e bine să faci verificari periodice, mai ales la rulote vechi și mai ales la rulote care ruleaza mulți kilometri anual, întrucât vibrațiile provoacă mare parte dintre probleme la structură și implicit la caroserie.Reparația elementelor de caroserie este in general scumpă, mai ales la rulotele afectate de mucegai. În astfel de situații este nevoie de demontarea pereților pe suprafețe mari, chiar dacă arată bine. Eliminarea mucegaiului din interiorul pereților nu este o treabă simplă, insă este foarte importantă. Nimeni nu si-ar dori ca mirosul de mucegai sa revină dupa cateva luni de la reparatie.După o reparație capitală practic primești o nouă rulotă, cu alt decor interior, cu aspect și miros proaspăt. O rulotă care va rezista în timp mult mai mult decât una nouă, cu condiția să fie menținută cu grijă. Va rezista mai mult decât una nouă pentru că toate elementele înlocuite sunt tratate cu atenție împotriva fungilor si mucegaiurilor. Placajele folosite la finisare sunt materiale de foarte buna calitate, superioare celor folosite de marii producatori , care urmaresc în primul rând obtinerea unui preț de vânzare competitiv, fiabilitatea nefiind atât de importantă, intrucat majoritatea clienților schimbă rulotele dupa câțiva ani.Părerea mea, poate subiectivă, având în vedere că mă ocup cu reparații rulote, este că reparația unei rulote poate fi o alegere mai bună decât schimbarea acesteia. Dacă aveți pareri diferite. m-aș bucura să le aud.
O zi bună tuturor!
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
[-] Pentru aceasta postare, e-1 a primit Like de la 2 utilizatori
  • Florin Smolnicki, Preda Andrei
Raspuns
#2
(Ultima modificare: 11-03-2018, 06:01 AM de catre: Florin Smolnicki.) -->
Eu cred că nicio rulotă nu merită o reparație capitală! 
Eu abia aștept să scap de gunoiul meu. Abia aștept să nu o mai văd agățată după mașină! M-am săturat cât am tot reparat la ea! Am ditamai gentoiul de scule la mine. Tot timpul se strică ceva! 
În 2015, când am luat această minunăție!, am reparat câteva luni de zile la ea, ca să o pot pune cât de cât la punct.
Nu (mai) vreau să îi fac o reparație capitală, dar nici nu vreau să o vând. M-ar blestema cel care ar cumpăra-o de la mine. 
O voi lăsa tatei (el a pus jumătate din bani la achiziționarea ei: 750 de euro), tata o dorește stationară. 
Nu văd rostul unei reparații. De obicei, reparațiile sunt foarte scumpe. După strict părerea mea, nu trebuie să fii mare meseriaș ca să repari o rulotă.  Am spus: este strict părerea mea. Eu am făcut o practică pe rulota mea!  Mamma mia! Problema cea mai mare la reparația unei rulote este timpul. Durează foarte mult ca să desfaci și să ajungi efectiv la locul reparației. Trebuie să desfaci și multe din jur. 
Îmi doresc o nouă rulotă, alta; nu vreau să dau cu mult mai mult decât am dat pe actuala. După cum nu merită să o repari, tot așa nu merită să-ți cumperi una foarte scumpă. Faci aceleași lucruri și în/ cu una scumpă și în una ieftină: dormi, mănânci, te încălzești, te iubești cu soția. 
Vă mai fac o mărturisire: îmi doresc o rulotă mai nouă, numaidecât englezoaică, mai tinerică - adică după anul 2000. Aici cred că e (va fi) treaba lui @Mario... Nu știu încă. 
La fel de curios aș fi să citesc și părerea lui @George, el cu umorul lui genial. 

Tema aleasă este una foarte interesantă! 

Sper că nu am supărat pe nimeni cu părerile mele. Așa gândesc eu. 

O zi frumoasă tuturor!
[-] Pentru aceasta postare, Florin Smolnicki a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#3
Florin, eu de cand am vazut rulota ta ti-am spus ca e nevoie de alta. E adevarat ca resursele sunt o problema, a tuturor, dar uneori investesti mai mult in reparatii si renunti la timpul tau (pe care nu il mai poti recupera). Iar de cele mai multe ori la rulotele vechi repari intr-o parte si se strica in cealalta.

Iti urez mult succes in achizitia uneia mai buna pentru tine si tatalui tau mult timp frumos de petrecut in asta a ta. Daca ii faci o aplecatoare si o protejez putin de ploaie, va fi buna de stat in ea multi ani de acum inainte!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
[-] Pentru aceasta postare, Cristi a primit Like de la 2 utilizatori
  • Florin Smolnicki, George
Raspuns
#4
(Ultima modificare: 11-06-2018, 08:07 PM de catre: George.) -->
Florin... umorul meu nu stie cum sa faca haz de necazul tau...  sorry.

Subscriu la cele spuse de Cristi... ai nevoie numaidecat de alta. 
Ti-a plesnit de coapta... stat in soare, imbatranita... 
Bag-o la sopron si uit-o.

Probabil ca dupa ce nu mai merge fiu-meu cu noi, o sa schimb si eu rulota, tot cu o englezoaica, dar mai spatioasa, cu o singura camera si doua locuri de dormit.  Genul cu baia pe tot spatele. Pentru spatiu, canapele pe care se poate dormi separat si pentru baie.

Dar nu compar continentala cu englezoaica !
Iubesc rulota pe care o am (pt cine nu stie, englezoaica pt Europa, proiectata demential de eficient, doua camere separate in 4.10 metri). Spatiul utilizat la maxim, la un design nemaipomenit de placut, nu zici ca stai in doua camere de cate 2x2 metri cu baie cu tot !!)
Dar cea veche, nemteasca, Dethleffs...  alta marfa!   Solida, teapana, rigida, echilibrata.. cu totul si cu totul altceva!
Numai sms la 0728.116.868
[-] Pentru aceasta postare, George a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#5
Hai sa reinviem topicul.Sunt ,sau am fost pus de curand in situatia in care trebuie sa cantaresc daca rulota mea (2000 euro) mai merita reparata.
Am descoperit lucruri curioase:
-m-am atasat al naibii de mult de ea.
-dupa ,,piguleala"" de rigoare (scos chedere) am descoperit ca dracu poate fi si gri sau ,,alb-galbui" ca in reclama,nu doar negru.

In concluzie,merita reparata si obligatoriu ,,intretinuta".
Remasticari ,podele intarite sau reconditionate total,panouri  fata sau spate reconstruite,PUNTI REPARATE ..INLOCUITE :))
O reparatie modesta  poate ajunge usor la 1000 euro.In situatia mea eu as plati banii astia pentru a putea folosi in conditii bune  si de siguranta rulota inca 3-4 ani,putand sa o vand ulterior la un pret de bun simt.
Este simplu: dai 2000 euro pe o rulota si dupa un an doi descoperi ca are buba.Ce faci? O vinzi cu 1500 si iei alta caruta,poate chiar mai bolnava dar fardata mai cu gust ?
Acum ca stiu ce bube are rulota mea,votez pentru reparatii chiar daca acestea pot ajunge la jumatate din pretul de achizitie.DAR,dupa asta stii ca ai macar o mica parte din rulota ,NOUA.
Acum na,sunt situatii cand reparatiile  chiar nu isi mai au rostul.
Multi mi-au spus ca sunt nebun ca pun mover,panou,invertor,saltea ,,cu spuma" ...acum si punte knott (aproape 2000 lei) pe rulota mea ,,veche".
Da ,sunt nebun.Dar ma voi simti atat de bine si in siguranta in/cu ea incat belelele si costurile rezolvarii lor raman in urma.
Stiu ca suna aiurea din gura unuia care tocmai si-a distrus puntea rulotei pentru ca a acordat mai multa atentie comfortului  in detrimentul sigurantei.
O vizita la un service specializat m-ar fi scutit de o cheltuiala de loc de neglijat ( 900 lei platforma,,270 lei rulmentii+ 100 lei mecanicul si 2000 lei puntea noua ) ...Ma costa 170 lei setul de rulmenti si probabil 200-300 manopere,dar cum bine stim ,in viata domnia si prostia se platesc.
Lucru curios,la cel mai mic scartz fugim cu masina la service,rulota o cumparam cu 30 ani vechime in spate  si o lasam parcata 11 luni din an.In rest apa paie si bataie....fara service .
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Like de la 4 utilizatori
  • costica V., e-1, Florin Smolnicki, Radu Ivanescu
Raspuns
#6
(Ultima modificare: 05-15-2019, 05:09 AM de catre: Ciprian Rosca.) -->
Ai dreptate cu reviziile.Cand aveam rulota faceam o programare in martie la Ploiesti.La Adi Rulote sau Catalin.Acum cu camperul in martie,la Dan Golaescu.Daca   se foloseste camperul sau rulota pe distante lungi ,cum mergem noi,este obligatoriu o revizie anuala.
Telefon : 0741015477
Email : cprohome@yahoo.com
[-] Pentru aceasta postare, Ciprian Rosca a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • SERGHEIDIN
Raspuns
#7
In urma reparației rulotei mele am ajuns la concluzia ca merită totuși sa o faci. Bineînțeles ca nu oricine se poate încumeta la aventuri de genul ăsta. Trebuie spațiu, scule, etc. Eu in suma dată la prima strigare de service am reparat-o, am pus panourile solare, baterie noua 110ah,scule cumparate de 700 ron. Deci consider ca am ieșit bine.

Trimis de pe al meu FRD-L09 folosind Tapatalk
Raspuns
#8
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
[-] Pentru aceasta postare, e-1 a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#9
(Ultima modificare: 02-08-2020, 08:26 PM de catre: SERGHEIDIN.) -->
Da....daca o primesti moca si ,,promite" ca dotari si o scoti boboc in 2000 euro..Da...daca  ,,te  leaga" ceva de ea .

       Adevarat,este multa munca si daca iti merge mintea o faci mai ,,inchegata" ca fabrica DAR ,ii mai si adaugi cateva sute de kg (200 cel putin ).

        Daca aveam un spatiu (garaj,hala) disponibil eram deja bagat pana in gat in modificari la rulota mea.Nu vreau multe,doar reconfigurarea spatiului (pat  ca la englezoaice ,longitudinal,si baie mare cu dus pe  TOT spatele rulotei ,izolare termica suplimentara,.ATAT).Nu am nevoie de atatea spatii de depozitare si mese peate mese.
      Foarte tare ,,reconstructia" ,bravo.
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#10
@SERGHEIDIN, da pat longitudinal! Corect! Adevărat! 
Pe viața ei de rulotă! 

De aceea îmi plac englezoaicele! 

Cum să treci peste cel care stă la margine sau invers, noaptea, dacă te duci la baie? 

Scuze de total off topic.
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)
STS Service