Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CristiMutare baterie pe punte
#1
Am vrut sa mut bateria (bateriile) pe puntea masinii, din urmatoarele considerente:

  1. Greutatea distribuita pe mijlocul rulotei, o greutate considerabila la 2 baterii (50-60Kg), care chiar si cand aveam o baterie, fiind pusa pe partea din fata a rulotei, tragea greu la protap.
  2. Mutarea bateriei pe partea cu cortul rulotei e mai convenabil, facand o usa de acces acolo unde am sa pun bateriile am mai usor acces la 12V, cablul pentru mufe e mai scurt, pot pune UPS-ul mai la indemana, etc...
  3. Ocup un spatiu mort, un spatiu sub un pat unde nu aveam nimic, iar in partea din fata, unde era o baterie, oricum nu incapeau doua
  4. Amplificatorul meu nu aveam cum altfel sa il pun.
Asadar, ca sa fac aceasta operatiune, am facut rost de un cablu extrem de gros, un cablu de sudura foarte foarte gros, pentru a nu pierde amperaj, tentativa mea anterioara cu un cablu de 4mm avand 0 rezultate la miscarea mooverului. Mooverul mergea, invartea, dar cand era pus sa mute rulota, nu avea putere!

Cablului gros i-am atasat niste papuci metalici, si am taiat o bucata de lemn pe care am montat patru piulite de lemn de 6. De ce patru bucati? Doua le voi pune direct de la baterie, impreuna cu restul cablurilor, asa cum se vede in poza, iar doua vreau sa le leg direct de la transformatorul rulotei, pentru situatia cand nu am baterie. Oarecum despart putin circuitele deoarece am pus o dioda sa nu incarce bateria din traful rulotei, sa o incarce din redresorul cumparat separat. Asfel, pe doua borne am curent chiar daca nu am baterie, iar pe restul: moover, inapoi in traf, controler solar, redresor, ventilatorul de la frigider (pe care am sa-l pun pe traf, dar l-am montat momentan asa) am curent doar daca am baterie.

Momentan am ajuns in stadiul in care am terminat cablul de mufat, de taiat, am montat acele borne precum se vede in imagine, am facut ceva cable management pentru a usura spatiul, urmand ca zilele urmatoare sa trag fire din traf in bornele goale, sa leg ce consumatori mai am direct din traf, sa fixez cablurile groase pe sub rulota, sa tai in compartimentul unde am sa amplasez bateriile, sa pun UPS-ul (pe post de invertor), sa pun niste lumina in acel compartiment, etc...
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#2
[Imagine: UkNnMEo.jpg]
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#3
(02-08-2016, 09:31 PM)Cristian Fugulin A scris: [Imagine: UkNnMEo.jpg]

Salut, cum adică mutare baterie pe punte? Adică fizic muți bateria în rulota sau n-am prins eu sensul? Bateria mea este inauntru in spatele sobei, eu tocmai vroiam să mut bateria în portbagajul din fata, este mai bine înăuntrul rulotei? Cool
Emil  0745025700
Bucuresti, Berceni
Raspuns
#4
Daca imi permiti iti spun eu doua mari avantaje pentru a muta bateria pe punte ( adica da, inauntu):
- echilibrarea mult mai buna a rulotei ( gandeste-te cat influenteaza 20-30-40 KG puse la cel putin 2m de axa )
- bateria este ferita de temperaturile extreme din mediul inconjurator ( iarna/vara )
Daca te gandesti la povesti din acelea cu emanatii de vapori toxici in interiorul rulotei .... sunt povesti, mai ales la bateriile moderne. Exista multe exemple de masini care au bateriile montate in habitaclu, printre care si Mercedes. Crezi ca ar risca integritatea pasagerilor?
mariusi_rotaru@yahoo.com
Skoda Octavia Scout + Hobby 460 UFe
Raspuns
#5
@Emil , am completat prima postare.

Eu nu m-as baga sa mut asemenea greutate in portbagajul din fata, de ce ai vrea sa faci asta? Partea din fata eu as tine-o cat mai usoara, eu pe fata am butelie, roata de rezerva, aveam pana acum bateria si mi se parea foarte grea. Pe partea din fata am de asemenea si frigiderul, si sigur depaseam cu succes cele 70 de Kg de apasare pe carlig recomandate. Dar neavand ce face, am mers asa.

Acum, pentru asta am mutat locasul bateriei pe jumatatea rulotei, am cumparat si o butelie de fibra de sticla, sa vad cum fac sa mut si roata de rezerva de acolo, si am sa vad cum stau cu greutatea, la prima ieseala ce sper sa fie cat mai curand!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
[-] Pentru aceasta postare, Cristi a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Emil
Raspuns
#6
Am inteles, cu frigiderul si butelia, roata si alte acareuri pe acolo, da, cred si eu ca depaseai 70 kg apasarea pe carlig.
Eu sunt mai norocos ca am frigiderul in spatele rulotei iar la ce baterie am eu, una de 55 Ah, cred ca puteam s-o montez si in portbagajul rulotei dar am montat-o in spatele sobei, in dulapul de haine, ca tot aveam locul acela nefolosit iar acum, gandindu-ma, bateria sta exact deasupra puntii rulotei  Cool , ce potrivire !  Wink Wink
Emil  0745025700
Bucuresti, Berceni
Raspuns
#7
Amplasarea bateriilor langa roata, se vede cat de gros e cablul folosit la trecerea pe sub rulota
[Imagine: rtVsv2Wl.jpg]

Vedere din usa de vizitare, pe lemnul de pe spate sunt regletele de null, folosite ca mufe de legatura
[Imagine: Fr6Q5yAl.jpg]

Aceeasi poza, cu o banda de LED pusa, pentru lumina
[Imagine: qE0enTJl.jpg]

Am tras doua benzi de LED, legate din aceste baterii, pentru a vedea toata zona!
[Imagine: ukDTQril.jpg]
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)