Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FlorinElectric
#11
Frigiderul ala nu o sa functioneze niciodata pe 12v de la transformator sau baterie. Merge pe priza masinii daca ai priza cu 13 pini sau pe priza gri daca ai 2 prize cu 7 pini. Tu ce ai la masina si ce mufa ai legat la masina?
Vezi ca poate mai ai undeva un buton pe care scrie auxiliar si trebuie cuplat altfel nu merge nimic din auxiliare
Pompa trebuie sa functioneze dupa activarea butonului aferent, adica pump.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns
#12
(Ultima modificare: 05-01-2016, 04:59 PM de catre: SERGHEIDIN.) -->
Parerea mea : nu ai notiuni de electricitate iar asta nu este o problema, de aceea exista electricienii.
     Instalatia electrica (mai ales partea cu cele doua socluri de sigurante ceramice cu fir fuzibil  sunt montate mai mult ca sigur de proprietar probabil tot in urma unor informatii primite  de la x sau y. Suport de sigurante montate direct pe mocheta   Smile  ..pericol de incendiu, si nu glumesc .
     In primul rand cauta prin zona un utilizator de rulota ca sa iti faca o informare  strict pe functionarea utilitatilor, ce si cum.
     Pasul 2 : cauta un electrician auto sa iti verifice instalatia si sa ,,scoata/anuleze" tot ce este improvizatie. Nu va costa o caruta de bani si scapi si de riscul unui foc de tabara .

PS- o scurta prezentare, completare profil, locatie etc ti-ar fi de ajutor. Poate sunt rulotisti prin zona ta ce iti pot oferi ajutor. Asa esti doar Florin si atat...
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
[-] Pentru aceasta postare, SERGHEIDIN a primit Like de la 2 utilizatori
  • Cristian Ionita, Florin
Raspuns
#13
Notiuni de electricitate nu am despre schema electrica la o rulota, de aceea vam cerut parerea la ce dificultati am intampinat.
Eu sunt la munca in Danemarca acuma si de aici am cuparat rulota de la un danez care o avea la ferma unde lucrez. Cand mi-a explicat despre rulota, a zis doar ca a folosit-o doar la instalaria fixa de curent de 220v si ca toate functioneaza. Facand proba la rulota am observat ca nu functioneaza nimic pe 220v in afara de o parte de iluminat din interior. 
Azi am incercat din nou sa ai dau de capat la problema si am conectat din nou rulota la priza de 220v. Am vazut ca are o baterie f bine ascunsa de 100A, am lasat cuplat curentul pe ea cam 2 ore si am pornit redresorul si asa am avut curent la ventilatorul de incalzire, iluminat complet in interior si radio din dotare. Pompa de apa nu fuctioneaza si am incercat cu curent de 12V diret pe ea si nu merge. 
Frigiderul nu merge (posibil defect). Am incercat pe 12 si 220 v si nu raspunde la comenzi, mai am o sansa sa il incerc pe gaz. Mufa de la rulota ai cu 7 pini si am incercat sa vad daca merge de la alternatorul masini si tot fara raspuns.

Intrebarea mea: se poate ca toata instalatia sa fie pe 12V? De ce merge doar cu redresorul pornit.
Si daca este pe 12V ce adaptari as putea sa fac sa am curent de 12 in interior fara a mai trebui sa o conectez din nou la 220v.

Va multumesc si sarbatori fericite!
Raspuns
#14
Am avut acum 8 ani o rulota din 85 și avea toată instalația pe 220v separat de cea de 12V. Cea pe 220 era cu cablu alb cu trei fire ( albastru ,maro și galben-verde împământare ). Toate erau trase separat și cu doze de ramificație cu capac pe care scria 220v . Cele de 12v au cablul negru cu 2 fire. Dacă desfaci lampa din bucătărie de deasupra blatului o sa vezi un întrerupător la un cap pentru becuri de 220v (au fasung ca cele de frigider casnic ) și la capătul celălalt un întrerupător pentru 12V (au fasung ca cele de auto). Trebuie sa desfaci și sa urmărești unde duc firele la fiecare, de obicei iluminatul este la 220v doar în baie și bucătărie câte un bec mic la 12v. Frigiderul este pe amoniac și răcește după o ora - doua doar dacă este rulota așezată la boloboc (nivela) altfel merge 3 zile și nu se schimba nimic. Eu am tras fire separat pentru lumini la 12v , am montat baterie separat căci nu avea prevăzută și o priza de bricheta pentru încărcarea telefonului.

Trimis de pe al meu SM-G800F folosind Tapatalk
Raspuns
#15
Frigiderul este cu absortie deci nu ai ce sa auzi ca functioneaza. Daca raceste, dupa o ora de functionare vezi. Pe 12v  functioneaza doar cu alimentare de la masina.
Pompa de apa poate fi blocata, sa nu functioneze microcontactul la bateria de robineti, sau sa trebuiasca pornita din buton sunt mai multe variante.
Instalatia merge pe baterie sau daca este legata la 220v de la redresor.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

[-] Pentru aceasta postare, Mario a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin
Raspuns
#16
Acuma am inteles. Am sa ai modific instalatia sa fie toata pe 12V,cat despre pompa de apa am desfacut de unde era prinsa si iam dat curent direct de la o baterie. Probabil este defecta(se schimba). Am sa ma apuc de treaba si am sa modific locul sigurantelor fluzibile.
Va multumesc de raspuns tuturor.
Raspuns
#17
Inainte sa schimbi pompa verifica daca vine curent la fire in momentul cand deschizi robinetul de apa. Scoate capacul pompei si cu ajutorul unei surubelnite subtiri roteste elicea de la pompa, poti adauga niste WD40 pentru deblocare si insisti pana porneste. Daca este arsa nu mai porneste dar de obicei dupa ce se deblocheaza pornesc.
Sigurantele poti sa le lasi unde sunt, poti taia mocheta de sub ele sau poti pune ceva ignifug sub ele (gen tabla, etc)
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns
#18
(Ultima modificare: 05-02-2016, 12:08 PM de catre: Cristian Ionita.) -->
(05-01-2016, 07:17 PM)Florin A scris: .............
Frigiderul nu merge (posibil defect). Am incercat pe 12 si 220 v si nu raspunde la comenzi,mai am o sansa sa il incerc pe gaz. Mufa de la rulota ai cu 7 pini si am incercat sa vsd dc merge de la alternatorul masini si tot fara raspuns.

Atentie, este posibil ca rulota ta sa nu se alimenteze de la masina decat daca aprinzi stopurile de ceata! Tensiunea de 12 V a frigiderului este total separata de restul instalatiei. La mine asa este. Practic el trebuie sa functioneze doar pe durata deplasarii pentru ati pastra alimentele reci. Treaba e sa nu uiti sa aprinzi stopurie de ceata. Smile Cand campezi ai varianta de 220 V sau gazul din butelie. Aceias situatie am intalnit-o si la alte rulote. Eu nu mi-am batut capul pentru ca deja stiam asta cu mult timp inainte de a-mi cumpara rulota. Am citit pe forumuri... Smile
Cristian Ionita
- Rulota DETHLEFFS RM 2 A Masa proprie 654 Kg si MMA 1000 Kg
- Tragator FORD MONDEO TDCI 1997cc, 180 cp, MMA 2270 Kg.
Tel. mob: 0722318345
Raspuns
#19
(Ultima modificare: 05-02-2016, 06:52 PM de catre: Mario.) -->
Varianta cu alimentare pe lumini de ceata este o manareala tipic romaneasca, nu cred ca se aplica la rulota aia care nu a fost modificata. Nici nu recomand asa ceva, exista riscul sa termini instalatia la masina sau mai rau sa iei foc. Frigiderul are nevoie de fir de 2.5 mm si ceata are fir foarte subtire maxim 1.5 si se supraincalzeste.
Depinde ce fel de mufa ai pe rulota si in functie de asta se monteaza mufa pe masina. Frigiderul se leaga pe contact prin intermediul unui releu de comanda si ia alimentare de pe bateria masinii. Prosteli cu legare pe lumini de ceata trebuie uitate
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns
#20
Mufa de la rulota este de 7 pini,am sa o inlocuiesc cu 13 si o sa modific un pic instalatia. 
Cat despre figider pot sa zic ca am incercat sa al folosesc pe 12(cu redresorul pornit)si pe 220V dar nu sa aprins nici un led ca sa imi arate ca functioneaza. Am sa fac proba sa las cateva ore sa vad dc raceste in interior iar dc nu ultima solutie este sa al comut pe gaz.
Va multumesc de sfaturi si acuma am i ceput sa inteleg un pic din functionarea rulotei si echipamentelor din dotare
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 13 Vizitator(i)
STS Service