Teoria vs Practica! - Versiune listare +- Forum Despre Rulote - Comunitatea rulotistilor amatori si cu chef de vorba! (https://www.despre-rulote.ro) +-- Forum: Discutii cu si despre rulote! (https://www.despre-rulote.ro/Categorie-Discutii-cu-si-despre-rulote) +--- Forum: Pagina incepatorului (https://www.despre-rulote.ro/Categorie-Pagina-incepatorului) +--- Subiect: Teoria vs Practica! (/Discutie-Teoria-vs-Practica) |
Teoria vs Practica! - kadox48580 - 09-06-2021 In teorie nu-mi trebuie Ruloata, fiindca hotelurile de 3 stele, magarete sunt ca in poze, curate si totdeauna disponibile si la pret mult mai mic cit m-ar costa rulota. In practica nu e chiar asa: pozele sunt facute cand hotelul e facut si totul e nou. Surpizator dupa 5 ani in multe locuri nu e intretinerea facta corect si se c-am duce tot. Se intimpla ca la ora 1 noaptea sa am nevoie de un somn si nu prea ma serverc recetionerii, fiindca dorm si ei. Pe Booking pina la ora 2 poti face rezervarea, apoi dac nu mai poti la volan la ora 2:30 descurca-te cum poti... Daca nu ai rezervat pe Booking se intimpla ca vii la destinatie sa afli ca este dat camera ptr un grup care a ocupat tot hotelul, si tu trebuie sa cauti in alta parte. M-am saturat, dar cand merge e ieftin: can nu e sezon, si in timpul saptamanii. Prima ide a fost un VW Caravelle / multivan, sau un MB Viano Fun, care are bancheta rabatabila si se face pat: daca mi e somn la ora 2:30 pot sa ma descurc decent, dar nu am dus, nu am conditi. Cand am avut bani am iesit la drumiri de 1100 km dus ( apoi distractie ) si apoi intors. Acest vehicol poate sa conduca si sotie cand eu dorm, desi nu este legal sa dormi in timpul mersului ca ... teorie, in practica esti mai precaut si mergi mult sub 130, c-am asa ca camionii sa nu trebuie sa tot schimbi banda. Apoi am vazut preturile si la 3000-4000 de euro am vazut ca sunt distruse. 10.000 sau mai bine 15.000 trebuie sa fie in stare cit de cat. Viano de 3.0 este destul de "sportiv" , dar nu are 4x4 / AWD + are mororul defect de fabricaie (2006-2011) Cel cu mmotor 2.2 are un semi AWD dar moorul e galagios. Iar la VW Syncro ptr 4x4 cer + 10.000 cel putin. Iarna e fain acea fitia de 4x4 / awd, dar cand ies vara dupa o plaoaie iarasi nimeresc noroiul, o balta si cu AWD m-am impotmolit in practica. Dei poate trebuie sa renunti la drumuri de campie, drumuri forestiere cu masini care sunt ptr asfalt. Mi-a venit idea sa construiesc eu un fel de rulota, una mica: pun un pat , ba doua si un incalzitor instant pe GPL + butelie GPL + pompa apa + filtru si pot sa fac dus cu apa calda din paraul rece ( offcamping) . Maca stiu ca lenjeria e curata , cum am lasat, si nu e ocpata ect. Doar ca: la rulote (din remorici ) trebuie sa circuli sub anumita viteza, si nu doar ca asa scrie legea, ci pe youtube sunt pline de videouri cum se rastoarna pe masina ruloat . Deci varianta asta de rulota nu merge pe autostrada , cu 160 km/h - 190km/h ( Germania), dar ar merge acolo o autorulota! Si unde sa o parchez? - recent am vizitat un camping amenajat rulote / autorulote. Mie nu mi-a placut cu toate ca nu avea muzica deloc, nu numai acel gen anumit de mizica nu avea, care ma supara. Spatiile intre rulote era prea mici ptr mine. Eu inteleg pe omul ca are 300-1000mp de teren si baca acolo atita rulote cit poate, dar de ce sa stau si eu la gramada si sa accept legulile interne ale lui, dar pe banii mei? Si rulotele mari, lungi , cu 2 osie si autorulotele vad eu ca sunt preferate pe sosea / asfalt, preponderent cu destinatia mare. Dar daca mie im-i place muntele, sau si muntele? - deobicei unde este bad, si urisi cel putin 800m altitudine ( 1200-1500 e ideal) In munte deobicei sunt izvoare pot sa bag furtunul si pompa de apa sa alimentez rezervoarele. Terenul plat sau cit de cit plat, linga parau e mai dificil sa nu fie propietatea cuiva, si atunci unde sa parchez? Mi-a venit idea sa iau o bucatica de teren undeva la munte, doar sa pot parca 300-500mp. Doar ca: unde se vinde mie si e bine ptr mine si ptr alti se vinde si e bine ptr altii, si in 3 ani ma aleg cu un camping cu partele de 300mp in loc de 30mp, + muzica si fun de mici de la vecini. Pai nu asta vreau. Pot sa construiesc o cabana pe un teren: vara dute tunda iarba, inainte sa vii la cabana, da afara pe soriceii prinsi in capcana. fa curat, apoi vino in concediu,daca ami vrei, ct vrei. Irana hai dute sa dai cu lopata , apoi fa focul inainate sa vii la cabana, apoi fa menteneta sa scoti apa din casa, din toalete ect. Daca cabana e de lemn mai sunti si alte intretineri pe timpu anului. Iar daca a venit un vecin de care nu-ti place de anumite motive, poti sa vinzi cabana la pretul care se ofera, nu cel care ai luat + ai bagat banii in ea. Autorulota: sint fle si fel. Sunt acele facute din duba: Mercedes Sprinter, la care 4x4 te costa +17.000 euro Plus ca are latimea cea mai mica si nu e destla latimea sa pot pune patul. Eu cum dorm, trebuie sa pun patul longitudinal oricum. Srpinterii 2006-2012 se ruginesc foarte tare, V6 are problema tipica. Fiat Ducato, Peugeot, si Citroen parca nu au motoare. Cele integrate - semi integrate gen Roller Team, Benimar sunt late, inalte, nu stiu cit ce bune sint la drumuri in padure... Ceace am avzut eu c-am peste tot: 1. au si asa o masina, pun un carlig si aiu o rulota second hand ieftin (2500-5000) si ies cu ia. Investitie minima si la ceva e bun.... sa te enervezi ca e mucegaite ca trebuie sa schimbi saltele , tapiterie si te costa mai mult ca o rulota noua. Asa ca vand mai ieftin ptr ciobani care stau in cel la oi. 2. Se ia o rulota de 8-12 ani, stare relativ buna, cu 8.000-14.000 eur. 3. Se ia ruloata noua, apropae noua. +20.000 euro. Deobicei la punctul 2-3 se pace un "upgrade" si se ia o autorulota de: 20.000- 30.000 Problema la autorulata de 20.000 - 30.000 e aceasi ca la rulota de 3000: trebuie sa schimbi tot! Se mai stringe banutii si se ia o autorulota de 40.000-60.000 . Fiind aproape noua atrage privile hotilor si se sparge , ba chiar in prima ruta Nu am auzit pe nimeni sa "downgradeze" autorulota pe rulota. Ceace am vazut eu ca autorulotele au bezinele de apa mai mari: in loc de 25-60 litrii au 100-200 litrii, care e un avantaj serios ptr mine, fiindca nu depind de parau. Si acum intrebarea magica: oare de ce am eu nevoie? 1. pentru drumurile de 1100kmm directia Germania ( preponderent autostrada) MPV-uri gen VW Caravaell, multivan, MB Vianao, Dacia Dokker, sau LCV: gen Sprinter, Ducato? 2. pentru iesirile in munte padure: mini rulote ( offroad), remorca transformata? - cu ceva 4x4 adevarat: gen Nissan Patrol? |