Forum Despre Rulote - Comunitatea rulotistilor amatori si cu chef de vorba!

Versiunea completă: instalare AC fix la autorulota
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2 3
Salutare !

 Am tot citit si rascitit cam tot ce se putea despre aer conditionat in rulota si dupa ce am vorbit si cu un amic de al meu frigotehnist despre modificarile ce le propuneam eu si etc, am concluzionat ca nu are rost sa risc sa reinvetez eu "roata" . Cea mai buna  varianta este evident cea dedicata, dar daca rulota nu are din dotarea din dpv-ul meu nu se merita investitia.Eu personal am optat pana la urma pentru aer conditionat mobil/portabil inverter de 9000 btu (vortex vap-t09k), l-am cumprat de pe olx . Am cautat un aer conditionat care sa faca si caldura si dezumidificare si aiba un consum cat mai mic(ptr a evita prb in camping-uri).

Pe larg:

- Un aer condtionat in rulota cum este a mea cu doua locuri de dormit in fata si in spate, nu il vad montat decat undeva la mijlocul rulotei.

- M-a batut gandul sa iau unul mobil/poratabil si sa despart cele doua unitati, una sa o las in portbagaj si cealalta s-o montez jos in sifornier in spatele truma vent. Si printr-o tubulatura sa ridic aerul la partea de sus. Insa frigotehnistul m-a lamurit, ca se poate sa nu aiba efectul scontat si arunc banii pe geam. Plus ca la astea mobile nu prea se poate recupera freonul, tevi/stuturi/suduri/freon etc , mai sunt  unele ac-uri care au motorul comun cu doua turbini una jos una sus, etc probleme,am renuntat la varianta asta.

- Pe cel fix de 9000 btu , l-am anulat si pe acesta din calcule, fiindca nu gaseam loc ptr unitatea interioara. Si sa il montez deaspura paturilor nici nu incape discutie. Plus ca sa stau cu unitatea exterioare pe protap, iar pica.


     Bun acum am problema cu aerul mobil fiindca trebuie sa renunt la ori la cuptorul pe gaz ori la truma-vent , nu am unde sa il tin fiindca vreau sa il dosesc cumva ptr a atenua din zgomot.Ar mai fi si o treia varianta , varianta care nu prea ma incanta , dar pare cea mai accesebila si anume sa il montez in spatele truma vent , dar din cauza tubulaturii de la truma-vent si a carenajului de la roata, incape doar jumatate jos si jumatatea in partea de sus (cea cu haenele) si asa este mic spatiul... Chiar nu stiu cum o sa fac, sotia nu prea vrea sa renunte la cuptor fiindca acolo e loc bun de tinut oalele si tigai....

Ma gandesc sa pun evacuarea aer cald de la ac pe evacuarea de la truma vent, credeti ca poate fata la debit (am daptor special)  ??

PS: Daca nu merge pe evacuarea de la truma, am optiunea de a face o ferestra noua numai ptr evacuare, asta daca raman pe partea cu sifonerul. daca il pun in loc de cuptor , il duca la aerisirile frigiderului.
Pai... cujeta mai adanc:  de ce ai mai multa nevoie, de truma sau de cuptor  Big Grin

Apoi, tine cont ca AC-ul mobil scoate aerul cald pe care il produce, cu debit sanatos.
Care trebuie compensat, ca doar n-o face vid in rulota.

Ghici cu ce si pe unde compenseaza, cu acelasi debit cu care scoate
Salut George!
 Da ,este greu de decis. Probabil daca o fi sa renunt la ceva ,o sa renunt la truma ,o demontez si o pastrez in magazie la tara si cand o fi nevoie o voi monta(asta gandesc acum). Nu am folosit truma ,se aprinde si arde flacara ,face cald,dar baga miros de gaz in habitat,asa ca am oprit robinetul si m-am folosit de un convector electric la 750w. Tocmai de asta am si urmarit sa faca si caldura ac-ul. Momentan nu am in plan off camping ,insa ma gadeam ca truma poate fi folositoare la drumuri lungi ,cand parchezi undeva unde nu ai curent (desi...)
Cat despre aer ,are de unde sa traga,fantele de la frigider au ramas libere fiindca am inlocuit cu unul normal. Plus ca are si rulota guri proprii de aerisire. Problema este fluxul care trece prin furtunul de evacuare. Voi face o proba cand o sa am timp.
Va ma tin la curent.
Eu voiam sa sugerez taman invers Smile

Truma e buna oricand nu ai  curent destul in camplng (tensiune sau intensitate)

Cuptorul... hmmm... de cate ori il folosesti ?
Si apoi, esti dispus sa bagi miros de mancare in pereti si mobila ?  Sarmale sau cozonac, nu conteaza.

Apoi, legat de AC mobil.  Stai linistit, ca trage el aer prin usa, trape, aerisiri si toate incheieturile.
Intrebareacorecta era: ce trage?  Pai...  aer cald de afara.

Adica face treaba, dar pe jumatate. Face rece si aduce aproximativ egal cald de afara.
Depinde de puterea supta de la retea.
Daca ai destula, ok. Sigurantele din campingurile de bun-simt sunt de 6.3 A - cca 1200 W putere continua; la varf mai mare, nu tine (pornire compresor la modele mai ieftine). La pornire compresor poate consuma de 1.5 ori mai mult.

Apoi, daca, ca in majoritatea campingurilor, nu ai 220V ci vreo 180-200... ghinion, AC-ul nu mai face ce a invatat. Doar un pic de vant.

Am experimentat astea.
Da , nici intr-un caz nu ma gandesc sa fac in concediu cozonac :)), de altfel sotia nu gateste deloc "cozonaci" Smile. Insa motivam mai sus ca nu prea am spatiu de depozitat unstensile mari de aragaz (ola ,tigaie,etc), nu pot spune ca nu se gateste la argaz. Oricum am in plan sa o dotez cu cuptor cu microunde. 
Si eu sunt in dubii mari ptr a renunta la truma, insa mai intai trebuie sa o repar. Am sa port atunci cu mine si convectorul este mic si usor, asta ptr varianta tensiunilor scazute. Este mai rau sa nu ai incalzire decat sa nu ai aer conditionat.
Cat despre aer aspirat de afara, asa este nu o sa am randamentul scontat, dar si la bloc functoneaza in acelasi regim, asa este proiectat. Este cam acelasi lucru ca aerul de masina auto in final. Ca drept dovada nu are "gura" speciala de admisie aer, ci numai ptr evacuare.
Am sa ii fac proba sa vedem daca reuseste sa duca evacuare aerului prin evacuare truma. Atunci am sa si decid unde il montez .
De ce nu faci altceva, iei un AC mobil, de putere mica si il modifici astfel incat sa-l poti culca, il bagi in portbagajul din fata si ii bagi tubulatura inauntru pe sub pat (sau cum ai tu). Ar fi cateva probleme, dar se pot remedia (lipsa termostatului). In plus, daca pleci off-camping, sa poti sa-l scoti afara.
(03-13-2019, 09:33 AM)Cristi A scris: [ -> ] (lipsa termostatului).

Cel pe care l-am pus initial in rulota veche, culcat sub bancheta, avea si termostat, dar senzorul cred ca era prost.

Una dintre problemele lui era ca facea imediat gheata pe vaporizator si a trebuit sa-i pun senzorul chiar acolo, sa-l opreasca pe criteriul asta.

Nu e simpla modificarea asta... eu am aruncat o gramada de bani. AC-ul il mai am si acum pe la firma.
Diametrul tubulaturii de la vent este mult mai mic .CLAR nu va functiona,va intra in avarie(probat de baiatul meu ) .In ecuatia asta intervine si ,,verticala" tubulaturii.In cartea AC -ului scrie clar ce si cum.
Daca vrei randament ,modifici aductiunea de aer..sa traga aerul pt racirea unitatii direct de afara ,nu pe cel deja racit din rulota.
Confirm din experiența proprie faptul că tubulatura de evacuare Truma nu duce nici macar un AC mobil de 5000 BTU.
Soluția este evacuarea proprie, scoasă direct afara. Aceasta varianta rămâne cea mai convenabilă daca se dorește AC în rulota![Imagine: 894c870961c030bb0ddb500c232bcae7.jpg][Imagine: 226f04986ab3846322fec6130b1a97f1.jpg]
(03-13-2019, 09:33 AM)Cristi A scris: [ -> ]De ce nu faci altceva, iei un AC mobil, de putere mica si il modifici astfel incat sa-l poti culca, il bagi in portbagajul din fata si ii bagi tubulatura inauntru pe sub pat (sau cum ai tu). Ar
fi cateva probleme, dar se pot remedia (lipsa termostatului). In plus, daca pleci off-camping, sa poti sa-l scoti afara.
Cristi nu are rost sa incerc sa il modific, este complicat cu tevile de freon ptr schimbat pozitia compresorului.Plus ca el este gandit sa functioneze intr-o anumita pozitie si intr-un anumit mediu (carcasa) , condensul ,priza de aer , etc.

(03-13-2019, 09:52 AM)George A scris: [ -> ]
(03-13-2019, 09:33 AM)Cristi A scris: [ -> ] (lipsa termostatului).

Cel pe care l-am pus initial in rulota veche, culcat sub bancheta, avea si termostat, dar senzorul cred ca era prost.

Una dintre problemele lui era ca facea imediat gheata pe vaporizator si a trebuit sa-i pun senzorul chiar acolo, sa-l opreasca pe criteriul asta.

Nu e simpla modificarea asta... eu am aruncat o gramada de bani. AC-ul il mai am si acum pe la firma.
George , tocmai asta discutam si cu specialistul frigotehnist, nu merita (mai ales ca am si citit ce ai patit tu). Parerea mea este ca din cauza prizei de aer slaba la tine ingeta condesatorul . Odata ce ai "dezbrcat" aerul , trebuie sa asiguri o izolatie bine facuta fiecarui segmnet si sa dai poibilitaetea sa traga aer care trece numai si numai prin schimbator. Plus ca am spus ca nu se poate recupera freonul, trebuie facute modificari stuturi racoduri etc...

(03-13-2019, 10:10 AM)SERGHEIDIN A scris: [ -> ]Diametrul tubulaturii de la vent este mult mai mic .CLAR nu va functiona,va intra in avarie(probat de baiatul meu ) .In ecuatia asta intervine si ,,verticala" tubulaturii.In cartea AC -ului scrie clar ce si cum.
Daca vrei randament ,modifici aductiunea de aer..sa traga aerul pt racirea unitatii direct de afara ,nu pe cel deja racit din rulota.

Serghei , multam de raspuns, nu ma mai chinui sa pierd timp. Insa ma gandeam ca nu gauresc rulota peste tot. Eu am sa incer cu evacuare doar ptr aerul cald de jos.

(03-13-2019, 10:31 AM)Costud A scris: [ -> ]Confirm din experiența proprie faptul că tubulatura de evacuare Truma nu duce nici macar un AC mobil de 5000 BTU.
Soluția este evacuarea proprie, scoasă direct afara. Aceasta varianta rămâne cea mai convenabilă daca se dorește AC în rulota!
Costud, in plan aveam sa dau gaura ptr evacuarea aer cald pe partea cu truma, fiindca acolo nu am evacuri. 

Inca nu sunt decis unde il pun (daca sa renunt la ceva sau nu).
Pagini: 1 2 3