03-29-2019, 07:07 PM
04-21-2019, 08:23 PM
Buna ziua tuturor,
Intentionez si eu o transformare, cu o mica diferenta, vreau sa iau un camion carosat ca frigorific si sa efectuez modificarea in autorulota. Voi intampina aceasi bunavointa la tranformarea in autovehicul tip M din partea autoritatilor? Este important sa o fac cu acte regula din prisma taxelor.
Intentionez si eu o transformare, cu o mica diferenta, vreau sa iau un camion carosat ca frigorific si sa efectuez modificarea in autorulota. Voi intampina aceasi bunavointa la tranformarea in autovehicul tip M din partea autoritatilor? Este important sa o fac cu acte regula din prisma taxelor.
04-22-2019, 11:36 AM
(04-21-2019, 08:23 PM)mariusm A scris: [ -> ]Buna ziua tuturor,
Intentionez si eu o transformare, cu o mica diferenta, vreau sa iau un camion carosat ca frigorific si sa efectuez modificarea in autorulota. Voi intampina aceasi bunavointa la tranformarea in autovehicul tip M din partea autoritatilor? Este important sa o fac cu acte regula din prisma taxelor.
Personal nu cunosc cat de greu este cu schimbarea/reincadrarea, poate stie vre-un coleg, sau daca nu direct la RAR intrebat. Insa sunt curios de ce "camion"?
Dezavantate din pdv-ul meu:
1.Consum foarte mare (cel putin 25-30%).
2.Usor inestetic, daca nu chiar mai mult (indiferent cat ai incerca sa o modifici, tot camion este).
3.Greu de manevrat prin camping-uri (si nu numai).
4.Persoane putine transportate (cel mult 3).
5.Nu stiu cumva daca nu trebuie tahograf,etc,etc
Avantaje:
Nu vad decat spatiul de "dotari" mult mai mare si eventuala utilizare a carligului (ptr platforma auto, de exemplu).
Am vazut acum in prezentare " exclusiv offroad " , va doresc mult succes.
PS: am vazut modificari pe youtube din autocare , chiar unul cu etaj modificat de cineva. Este altceva in SUA unde sun acele "remorci rulota" atasabile la un cap de tir,etc
04-22-2019, 07:14 PM
Da sunt dezavantaje dar: 500-1000 km pe an combustibilul e suportabil, la 7,5 t e undeva 20-25 l/100. 80 km/h e suficient pe sosea, spatiu mare de 25/30 mk iti permite sa amenajezi o mica garsoniera in care poti pune un pat si o masa adevarata, eventual o canapea extensibila, toaleta normala (face toti banii) si o cabina de dus, restul e fantezia fiecaruia. Am calculat: cu tot cu apa, combustibil si mancare, pun pe rulota aprox 500 kg de 'consumabile' suplimentare care la un camion nici nu se simt.. intradevar manevrarea e putin mai dificila, e mai putin atragator, investitia initiala e comparabila cu o rulota de generatie noua, dar poti urca rampe si trece santuri mult mai usor decat cu masina mica si remorca, nu esti legat de spatii amenajate sau zone vanate de toata lumea. Cat despre tahograf nu cred ca esti obligat la categoria M, daca nu, asta e, am unde sa ma odihnesc. Multumesc pentru punctul de vedere.
04-22-2019, 09:19 PM
(04-22-2019, 07:14 PM)mariusm A scris: [ -> ]Da sunt dezavantaje dar: 500-1000 km pe an combustibilul e suportabil, la 7,5 t e undeva 20-25 l/100. 80 km/h e suficient pe sosea, spatiu mare de 25/30 mk iti permite sa amenajezi o mica garsoniera in care poti pune un pat si o masa adevarata, eventual o canapea extensibila, toaleta normala (face toti banii) si o cabina de dus, restul e fantezia fiecaruia. Am calculat: cu tot cu apa, combustibil si mancare, pun pe rulota aprox 500 kg de 'consumabile' suplimentare care la un camion nici nu se simt.. intradevar manevrarea e putin mai dificila, e mai putin atragator, investitia initiala e comparabila cu o rulota de generatie noua, dar poti urca rampe si trece santuri mult mai usor decat cu masina mica si remorca, nu esti legat de spatii amenajate sau zone vanate de toata lumea. Cat despre tahograf nu cred ca esti obligat la categoria M, daca nu, asta e, am unde sa ma odihnesc. Multumesc pentru punctul de vedere.Inteleg ,tu stii cel mai bine ce doresti si probabil ca asa va fi. Ok atunci ce sa spun ... spor la treaba si succes (sa ne transmiti si noua daca este posibila schimbarea de categorie).
PS: daca as avea bani as merge pe un proiect de a schimba un autocar in autorulota.
04-23-2019, 08:23 AM
Asta este linck-ul cu modificarea autocarului cu etaj in autorulota, chiar merita vazut :
05-22-2019, 04:11 PM
(04-23-2019, 08:23 AM)pauncata2007 A scris: [ -> ]Asta este linck-ul cu modificarea autocarului cu etaj in autorulota, chiar merita vazut :
Buna ziua. Și eu mă doresc să fac dintr-un camion de 7,5 t un campervan. Nu m-am hotărât încă la o marcă anume dar înclin către Daf sau Mercedes. În privința consumului, un camion de 7,5 t consumă, când este gol în jur de 15-16 l/100 km. Deci nu este foarte mare diferența dintre un Sprinter și un Atego. Diferența este enormă la spațiu unde un Atego ajunge la 7,5 m lungimea spațiului de încarcare. Ceva în genul celui din fotografie aș dori să obțin.
05-22-2019, 07:44 PM
DAF-ul din imagine nu este de 7,5 t, ci de minimum 12t MTMA. Consumul lui nu va fi nicicum sub 25 litri la 100 km, poate doar pe autostrada sa scada undeva la 21-22.
Intradevar, spatiul interior este enorm, comparativ cu un van de 3,5t, dar oare ai nevoie de atata spatiu in defavoarea accesului facil in aproape orice loc in care ajungi cu un autoturism?
Ar mai trebui sa iei in calcul taxele de drum, ca doar traim in Europa. Nu mai zic de cheltuielile cu intretinerea, ca dati cu pietre dupa mine..
Intradevar, spatiul interior este enorm, comparativ cu un van de 3,5t, dar oare ai nevoie de atata spatiu in defavoarea accesului facil in aproape orice loc in care ajungi cu un autoturism?
Ar mai trebui sa iei in calcul taxele de drum, ca doar traim in Europa. Nu mai zic de cheltuielile cu intretinerea, ca dati cu pietre dupa mine..
05-23-2019, 06:30 AM
..Ca sa nu mai amintim de limitarile de tonaj....adica acces mai ,,nicaieri".Genul asta merge in America de Nord nu in Europa.
Apoi iarasi,greutatea carutei nu iti va permite fizic accesul in anumite zone off camping.Poate un UAZ 6x6 sa fie mai potrivit
Apoi iarasi,greutatea carutei nu iti va permite fizic accesul in anumite zone off camping.Poate un UAZ 6x6 sa fie mai potrivit
05-23-2019, 07:01 AM
(05-22-2019, 04:11 PM)Pintea P A scris: [ -> ]Important este ce vrei de la camper, ca si saptiu si dotari poate fi peste orice camper sub 7,5t. Intradevar esti limitat la anumite lucruri din cauza marimii. Cum spun si colegii nostrii , nu prea se preteaza ptr europa acest tip de camper. La noi nu sunt asa generoase campingurile ca si dimensiuni ale locurilor de parcare(nu mai vb de off camping), strazile nu sunt asa darnice ca in state si nici consumul nu este de neglijat. Este un vis frumos si ptr mine, insa greu reusit, dar nu imposibil . Succes !(04-23-2019, 08:23 AM)pauncata2007 A scris: [ -> ]Asta este linck-ul cu modificarea autocarului cu etaj in autorulota, chiar merita vazut :
Buna ziua. Și eu mă doresc să fac dintr-un camion de 7,5 t un campervan. Nu m-am hotărât încă la o marcă anume dar înclin către Daf sau Mercedes. În privința consumului, un camion de 7,5 t consumă, când este gol în jur de 15-16 l/100 km. Deci nu este foarte mare diferența dintre un Sprinter și un Atego. Diferența este enormă la spațiu unde un Atego ajunge la 7,5 m lungimea spațiului de încarcare. Ceva în genul celui din fotografie aș dori să obțin.