Domnilor,
Mi-a trecut prin cerebel sa fac chiptunning la masina.
Asadar se da un VW Touran 2.0 TDI 103 KW / 140 HP cuplu 320, care dupa rescrierea ECU va avea 136 KW / 170 HP cuplu 410.
Astept sfaturile si parerile voastre despre asta.
Multumesc
Bun subiect de discutie, si eu vreau sa stiu ce inseamna chiptuningul asta, ce face, cum ajuta, care sunt partile contra.
Asteptam priceputi in ale masinilor!
Parerile sunt impartite. Dar cel mai mult conteaza cum vei folosi masina apoi, caci cel mai mult vor suferi turbina si ambreajul. Daca nu esti fan liniute sa ii dai scart si te vei folosi de noul cuplu doar in depasiri nu vei avea probleme majore, la fel si cu turbina nu va trebui sa cazi prada cuplului disponibil la tuartii joase si sa intrii in depasiri dand talpa de la 1500 de ture cu rulota in spate.
(04-20-2016, 07:07 AM)cornels A scris: [ -> ]Parerile sunt impartite. Dar cel mai mult conteaza cum vei folosi masina apoi, caci cel mai mult vor suferi turbina si ambreajul. Daca nu esti fan liniute sa ii dai scart si te vei folosi de noul cuplu doar in depasiri nu vei avea probleme majore, la fel si cu turbina nu va trebui sa cazi prada cuplului disponibil la tuartii joase si sa intrii in depasiri dand talpa de la 1500 de ture cu rulota in spate.
In cazul meu este vorba de a avea la un moment dat suficienta putere pentru a urca o rampa cu o rulota ceva mai grea, de a iesi de la Tuzla fara sa mai deranjez colegii (multumesc din nou @
Ciprian Rosca ). Liniutele nu sunt pasiunea mea, nici mersul cu viteza. Cred ca as avea nevoie de un cuplu marit pentru a iesi din una din situatiile descrise mai sus. Ca si idee, sunt multumit de motorizarea masinii si de felul cum se descurca cu rulota dupa ea, insa e loc si de mai bine.
Cuplul nu te va ajuta la Tuzla garantat. Si eu am patit-o acolo. Cu treapta 1 ai destul cuplu si acum. Acolo pierzi aderenta pe fata din cauza apasarii pe carlig . Multumesc tot lui Ciprian pt ajutor.
(04-20-2016, 08:03 AM)cornels A scris: [ -> ]Cuplul nu te va ajuta la Tuzla garantat. Si eu am patit-o acolo. Cu treapta 1 ai destul cuplu si acum. Acolo pierzi aderenta pe fata din cauza apasarii pe carlig . Multumesc tot lui Ciprian pt ajutor.
Intradevar! Acolo 4x4 face minuni. Eu nu am incercat sa o scot am apelat direct la Ciprian.
Reiau un pic ce am povestit pe chat.
Am vrut sa-mi fac cip tuning la Ford, benzina 1.6 @ 105 CP, chiar la un service Ford unde il cunosc bine pe director.
Omul mi-a spus ca arunc banii pt ca:
- Caii mi-i da la turatie mare si putini si mai mult pe hartie
- Creste consumul, se poate supraincalzi motorul
Variantele pe care mi l-ea dat pt a face ceva real:
- Ieftin, pus filtru si toba sport (cativa cai, dar care cica s-ar simti)
- Scump dar eficient, schimbat distributie (axele cu came) + cip tuning (si as fi otinut 30 CP)
Cea mai ieftina varianta este un soft , partea cu filtrul o consider daunatoare (daca nu este masina de firma ) iar cu esapamentul bani multi - rezultate nesemnificative , basca zgomot enervant .
Eu am un prieten cu care colaborez pentru anularea filtrelor de particule si in gluma l-am intrebat daca are si pentru Logan ceva .
A intrat si a modificat softul , cert este ca acum nu mai simte aerul cuplat cand plec de pe loc cu rulota legata , cateodata in demaraj cand schimb vit 2 scartaie.
Pentru cei interesati va las nr de telefon si vorbiti direct cu el - Cheky -- 0747 080 008 .
Cum spuneam si pe chat.
M-am lamurit. Aproape
Las masina asa cum a gandit-o neamtul.
Mersi tuturor