Marius,ce te face sa afirmi ca anvelopele de iarna folosite vara si mai ales pe asfalt ud reprezinta un mare pericol?!!
STIU CA SUNT OFF...dar sa nu inducem in eroare: anvelopa de iarna elimina apa mult mai rapid fata de o anvelopa de vara (sau la fel ca o anvelopa dedicata de ploaie) .Aderenta pe asfalt uscat este fenomenala cu anvelope de iarna....singurul inconvenient este ca lasi cam mult cauciuc pe asfalt si dupa o vara roTile devin ,,cel putin hexagonale " (bune de aruncat) .
Si eu sunt pe cale sa achizitionez 2 C-uri din cauza unui ,,prieten" ..ca a vrut el sa vada daca briceagul lui intra in roata mea ...si a intrat ...vre-0 6 cm ..flanc.
@
SERGHEIDIN pentru a fi cât mai pratic și pentru a nu răspunde din cărți te rog a răspunde la următoarea întrebare : ai folosit anvelope de iarnă vara ? Atât te întreb. Dacă răspunsul este pozitiv, te întreb și altele. Până atunci, înrebarea este arhi suficientă. Mulțumesc!
Anvelopele de iarna au material mult mai moale se uzeaza mult mai repede si aderenta este mai scazuta la caldura.
In Germania daca te prinde cu anvelope de iarna vara iei o amenda frumusica.
Or ști si nemții ăștia ceva.
(01-06-2017, 11:50 PM)Marius Rotaru A scris: [ -> ]@SERGHEIDIN pentru a fi cât mai pratic și pentru a nu răspunde din cărți te rog a răspunde la următoarea întrebare : ai folosit anvelope de iarnă vara ? Atât te întreb. Dacă răspunsul este pozitiv, te întreb și altele. Până atunci, înrebarea este arhi suficientă. Mulțumesc!
Da, am folosit ....in situatia in care faceam 120-130 km zilnic mixt. Adevarat, se uzeaza nu repede ci foarte repede.
In calitate de motociclist cu state vechi (inclusiv nivel competitional) inteleg foarte bine necesitatea folosirii unui cauciuc moale si cald, atat vara cat si iarna - nu discuam de profil.
Dar hai sa lasam tema asta pt alt topic. Am facut o remarca, daca cineva tine sa imi demonstreze ca ma insel, deschidem alt topic, nu poluam pe aici - iar Mario, chestia cu amenda in Germania pentru folosirea cauciucurilor de iarna pe timp de vara este cam... trasa de par. Probabil pentru folosirea celor all-season politia doar te trage putin de urechi.Asta daca tinem cont de faptul ca nemtii sunt fani all-season.
Si hai sa mai lasam treaba asta cu "nemtii perfecti" ca nu sunt ei detinatorii adavarului absolut iar romanii niste retardati.
(01-06-2017, 09:56 PM)Florin Smolnicki A scris: [ -> ]@SERGHEIDIN
am săpat adânc pe internet.
Ce părere ai de aceste cauciucuri?
http://www.anvelope-autobon.ro/anvelope-...13c-21829/
Florin, pentru o rulota cu care nu vei merge cu viteza mai mare de 90-100 kmh sunt bune orice gume... atata doar sa fie pe norma de greutate... C-uri si evident cat mai ieftine. Daca mergi off cu rulota sunt sanse mari sa faca buba si nu are rost sa iei ceva scump. Ieftin si foarte bun nu exista dar cale de mijloc gasesti.
Mergi iarna pe zapada? Nu cred. Asa ca cel mai bine cauti niste gume care sunt bune pe ,,ploaie". Astea au profil "mai special". Iarna profilul ala se incarca cu zapada, lucru care iti asigura aderenta pe zapada (mai mult sprijin lateral ca franare oricum nu ai ). Zapada din profil + zapada de pe drum = aderenta.
In sfarsit... o spune cineva !
Asta iti asigura aderenta - zapada pe zapada, care se topeste local la contact si se lipeste (una de alta).
Iarna profilul anvelopei trebuie sa se incarce cat mai mult cu zapada - de-aia au si acele rizuri fine.
Daca se duc alea (desi ai destula "carne")... ai pierdut jumate din aderenta pe zapada.
Acuma... daca anvelopa e si de iarna, ca sa fie moale... e si mai bine.
Am ajuns si eu la dilema: normale sau C-uri, iarna sau vara.
1. "C" vs normal:
La rulota veche aveam C-uri. Care sub 4 bar faceau burta mare.
La 4 bar rulota topaia ca nebuna.
M-am uitat in cartea rulotei: max 3 bar. deci C-urile se exclud.
Are cineva alta parere ?
2. Iarna vs vara:
Ma bate gandul ca moverul are aderenta mai buna la un cauciuc mai moale.
Corect ?
Pe rulota aveam C-uri,all season.Am mers iarna pe zapada si vara pe canicula.Pe distante lungi si rulota avea o tinuta foarte buna.
Pe camper am pus de iarna..C-uri,am cu ele cca 30000 de kilometri,am ajuns in Alpii austrieci si in Germania la Frankfurt.Pot sa spun ca majoritatea celor cu campere au cauciucuri de iarna iar o minoritate au cauciucuri dedicate pentru acestea (ceva all season,Michelin Camper,dar sunt scumpe rau).Putini au de vara si se cam chinuie sa iasa de pe iarba.
Eu cred că anvelopele de iarnă, după 10.000-15.000 km rulați la peste 5°C ar trebui schimbate. Uzura este pronunțată, chiar dacă adâncimea profilului depășește 3mm, materialul este de proastă calitate.
Și eu mi-aș dori uneori anvelopele de iarnă la ieșirea din iarbă, dar nu e un motiv serios să umblu cu ele pe căldură. Sunt prea scumpe să le arunc după un an -doi, în plus nu asigură aderență pe asfalt ca cele de vară, nici pe uscat și mai ales pe ploaie.
corda campers