Dragi colegi,
Urmează să-mi achiziționez o cuplă antibalans. Eu îmi doresc modelul de la Al-Ko.
Cu ce sfaturi mă puteți îndruma?
Rulota mea are 800 kg. MMA 900 kg.
Ce caracteristici, ce formă trebuie să aibă această cuplă? Vă rog să expuneți și poze pentru exemplificare.
Atașez proțapul rulotei mele:
http://imgur.com/a/SuzNW
Vă mulțumesc pentru sfaturi.
Cu drag,
Florin
Acest model e bun pentru mine?
Eu nu stiu ce model e ala, un ALKO, sunt foarte bune, si de potrivit nu cred ca are cum sa nu se potriveasca.
Dar eu nu ma pricep atat de bine la cuple, colegii care au schimbat cupla te pot ajuta mai bine. La rulota ta, ca greutate, se potriveste cu siguranta!
Ciao, doar adu ti aminte cand o conduci si o duci la limita ca e destul de dificil sa eludezi legile fizicii. Vad ca esti entuziasmat.
Tot timpul trebuie sa ti aduci aminte ca sunt făcute sa ti mărească siguranta la 80 la ora, nu sa iti permită sa maresti viteza.
Drive safe.
Send form Samsung using Tapatalk.
Salut @
Florin Smolnicki !
La greutatea pe care o are rulota ta poti pune orice antibalans. Daca nu ma insel greutatea minima de lucru este pe la vreo 300 Kg iar cea mai mica cupla se descurca pana la vreo 1300 Kg. Deci din punctul de vedere al capacitatii cuplei nu trebuie sa iti faci griji.
Acum cred cea mai importanta este starea cuplei, respectiv a pastilelor de frictiune si deplina functionalitate a acesteia.
Cele mai intalnite cuple sunt cele Al-Ko ( in special AKS 13000, AKS 2000 - asta cred ca ai tu in poza postata, restul modelelor sunt mai noi adica mai scumpe si implicit mai rare ), cele de la Westfalia: SSK ( SSK1, SSK2 si mai rar SSK3 ) si Winterhoff. Cel putin pentru Al-Ko si SSK poti gasi relativ usor pastilele de frictiune ( preturile variaza intre 150-200 RON deci nu neglija acest aspect daca trebuiesc inlocuite ) si chiar parti componente.
Sa stai sa despici firul in patru care e mai buna .... nu cred ca e cazul. Toate sunt bune, diferentele de eficacitate consider ca sunt mici si mai ales greu de cuantificat.
Mai important e sa fie o cupla intreaga, cu pastile de frictiune bune si mai ales potrivita pentru buzunar.
De asemenea exista mai multe diametre la tija ( teava ) protapului ce culiseaza si pe care se prinde cupla. Exista un diametru de 30 si ceva mm ( cred ca este foarte rar ), 40 mm si 50 mm. Eu am intalnit pana acum doar cuple ce aveau corpul turnat pentru diametrul de 50mm dar care au atasate niste adaptoare pentru tevile mai mici ( adaptoarele sunt un fel de "U"-uri / potcoave ce sunt folosite ca "umplutura" pentru diferenta de dimensiune ). Atentie daca aveti teava de diametru mai mic sa aveti disponibile si acele adaptoare.
Apropo de preturi: daca nu te grabesti si esti dispus sa cauti poti gasi cuple si la preturi mai decente, nu doar la 100-150 Euro sau mai mult. Eu de exemplu am dat 150 RON pe un SSK2 iar Cristian Negrea nu cred ca a dat cu mult mai mult de atat pe una similara. Deci se poate!
@ dan.achim,
exact pentru acest lucru îmi doresc acest tip de cuplă. Ai înțeles bine: vreau siguranță maximă. Această cuplă, am văzut niște prezentări de la Al-ko, reduc cu până la 20 % balansul.
O seară liniștită,
Florin
salutare rulotisti...
as avea si eu o intrebare in legatura cu teava pe care se monteaza cupla antibalans ..
la voi teava se invarte?.. la mine,pe langa faptul ca este de 45 mm si nu se potriveste cupla care am cumparat-o... se misca atat fata spate cat si se invarte .. ..ma intrebam daca e normal . am un prieten cu rulota la care teava e fixa..
Dupa cunostintele si imaginatia mea din acest moment cred ca e posibil sa se invarta daca teava nu este fixata cu surubul ce prinde si amortizorul. Ma refer la surubul dinspre rulota, nu cel spre cupla.
Cat despre diametrul tevii citeste ce am scris mai sus, exista adaptoare pentru diferenta de dimensiune.
(07-04-2016, 05:10 PM)Marius Rotaru A scris: [ -> ]Dupa cunostintele si imaginatia mea din acest moment cred ca e posibil sa se invarta daca teava nu este fixata cu surubul ce prinde si amortizorul. Ma refer la surubul dinspre rulota, nu cel spre cupla.
Cat despre diametrul tevii citeste ce am scris mai sus, exista adaptoare pentru diferenta de dimensiune.
o sa verific sa vad daca are vreun surub prin spate sau ar trebui sa aiba..
cat despre marime...cupla e mai mica decat teava.. am vb cu cel de la care am luat-o si sa o trimit inapoi dar acum e in germania... si abia cand vine in tara pot face returnarea.
asta e cupla veche si are doar 3 suruburi de prindere nu 5 ca cea noua.
(07-04-2016, 06:28 PM)NICU SI DANA M A scris: [ -> ] (07-04-2016, 05:10 PM)Marius Rotaru A scris: [ -> ]Dupa cunostintele si imaginatia mea din acest moment cred ca e posibil sa se invarta daca teava nu este fixata cu surubul ce prinde si amortizorul. Ma refer la surubul dinspre rulota, nu cel spre cupla.
Cat despre diametrul tevii citeste ce am scris mai sus, exista adaptoare pentru diferenta de dimensiune.
o sa verific sa vad daca are vreun surub prin spate sau ar trebui sa aiba..
cat despre marime...cupla e mai mica decat teava.. am vb cu cel de la care am luat-o si sa o trimit inapoi dar acum e in germania... si abia cand vine in tara pot face returnarea.
(02-29-2016, 09:53 PM)Florin Smolnicki A scris: [ -> ]@ dan.achim,
exact pentru acest lucru îmi doresc acest tip de cuplă. Ai înțeles bine: vreau siguranță maximă. Această cuplă, am văzut niște prezentări de la Al-ko, reduc cu până la 20 % balansul.
O seară liniștită,
Florin
Din cate stiu nu este vorba de reducerea balansului ,acesta nu mai este transmis catre masina .
O fi bine sa nu simti cand intra in balans?
Cupla antibalans chiar reduce balansul, nu il mascheaza.
Evident, totul in anumite limite, nu face minuni dar categoric ajuta.
@
Radu Ivanescu urmareste descrierea producatorilor si vei vedea ce face antibalansul.