Cea mai mare valoare esti TU ,pentru ca știi ce sa faci cu sculele ,ca ai creionat ideea in cap ,si nu in ultimul rand că ai avut curajul sa te apuci de idea asta. Spor la treabă, în ritmul ăsta e gata sigur in primăvară!
Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
Hm,nu m-am gandit niciodata sa privesc lucrurile asa cum le-ai expus tu!
Multumesc mult (si pentru urare ) ?.
@
SERGHEIDIN, îmi place ideea/ startul/ începutul/ totul.
Cu siguranță, când voi ieși la pensie, voi face și eu aceeași minunăție.
Dă-mi voie să îți sugerez două idei.
1. Eu aș face în spate, acolo unde aș monta patul, un podest mai înalt, sub pat. Acolo aș putea pune bicicletele și alte lucruri mai înalte. Mie îmi plac bicicletele la rulotă.
2. Uită-te pe Forum Rulote la un anume Alin Opran. El a transformat un bus într-un camper. Are expus un topic foarte interesant/ amănunțit/ bine pus la punct.
Nu mă pot abține și mai completez cu un mic puct 3.
3. Dacă nu îți place ce va ieși, pornind de la o sumă de un milion de Euro... poți să îți achiziționezi această bijuterie:
Eu am început deja să adun bani.
Multumesc Ciprian.
Florin,patul sau paturile vor fi pe ,,lungime " si separate (unite 40-50 cm spre spatele masinii). Am gasit acelasi model de pat facut de un coleg tot intr-o conversie.Inaltimea patului nu va fi mai mare de 60cm).Daca vor exista biciclete ,vor fi prinse pe exterior (si vor fi second ,adica sigur furate de fratiorii nostri de prin vest).Portbagajul va fi modest.Din experienta cu rulota, pot spune ca 70% din bagaje sunt inutile.
A sosit si insonorizantul !!?
Eu am folosit ptr insonorizat ceva găsit la raionul acoperișuri la dedeman ,e de diferite lățimi si lungimi .La pereți vata bazaltica cu aluminiu, la tavan extrudat de 5 iar la podea extrudat de 1 tăiat felii între striurile podelei si încă un rand de 1cm întreg ptr uniformizare.Apoi am pus parchet luminat si linoleum cu plinta. Spor si chef sa ai !
Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk
Pe vremuri foloseam la masini ,,teroson si sac de iuta " cu rezultate foarte bune.Acum de,am evoluat (cica).
La pereti voi folosi vata minerala (sau cum i-o spune) cu folie de aluminiu (la sul) ...la fel si tavan.
Podeaua nu o voi izola.Am curatat podeaua,vopsit ..etc.Nu voi pune nici un fel de izolatie .Am OSB de 28 mm (parca) si acesta va fi folosit ca ,,podea" prins foarte bine de tabla masinii cu auruburi.Peste osb vine mocheta .Vara nu vine mare caldura pe sub masina iar iarna nu vad ce motiv as avea sa ies cu masina.Pentru mine izolarea podelei este inutila.
Polistiren nu folosesc din mai multe motive: spatii moarte ,greu de potrivit...multa munca si dupa un timp incep ,,greierasii" .Parerea mea .Ca idee,am lasat un reportofon sensibil in rulota ca sa inregistreze sunetele care apar .Este un haos in rulota,totul ,,chitaie" .Adevarat ca un van are alta structura dar ,nu imi place materialul.
Multumesc mult,pofta este,vointa cu carul dar vremea nu tine cu mine.Nu ma pot apuca de izolatie pt ca vreau tabla perfect uscata ,lucru imposibil la temperaturile astea .Instalatiile electrice si de apa isi asteapta startul .Apoi izolatia .Am posibilitatea sa lucrez intr-un garaj incalzit ,dar doar duminica ,si seara trebuie eliberat.Unde mai pui ca ar trebui sa imi car si sculele dupa mine.Mai asteptam ...caldura .Deocamdata facem cumparaturi.A sosit si usa pt cabina de baie.
Pana una alta : caut rezervor de apa gri ,evident nu la pret de magazin.Sau ,poate este cineva pe aici care se joaca cu plasticaraie si stie sa manufactureze unul.Sau poate din tabla ?!
Ieri am montat ,,osatura" ,am incercat sa limitez la minim pierderea de spatiu.In dreptul montantilor de pe ambele laterale voi folosi ceva material textil pt ,,imbracat.Pe partea stanga vine prins in baie dar pe dreapta ramane vizibil.In felul asta am salvat 6 cm din latimea masinii.
Am lipit si insonorizantul (dupa degresarea tablei) ...schimbare majora in transmiterea vibratiilor,chiar se simte serios).
Am fixat OSB-ul (podeaua) cu niste bride gasite in Dedeman ,care mi-au permis sa folosesc locurile din podea unde erau amplasate ochiurile de ancorare .
Azi imi tai bucatile de legatura intre rigla verticala si cea de pe tavan si trag instalatia electrica.
Sambata viitoare instalatia de apa si izolatia tetmica .M-am hotarat pana la urma sa folosesc vata bazaltica caserata,aluminizata de 10 cm grosime pt pereti si de 5 cm pentru tavan...muncesc mai mult dar imi pare mai potrivita .
Cam asa arata ,,retrovizoarea" .Acolo aveam un loc mort (o statie CB ...nu o folosesc ) asa ca s-a potrivit mult mai bine.Este pe ,,linie" cand privesti in oglinda din dreapta.Am terminat toate traseele electrice .Exceptand structura si lemnul (pentru mobilier) am achizitionat absolut tot si ceva in plus.In momentul de fata cu tot cu cheltuielile masinii (acte,asig,....amortizoare,consumabile ,cheie de rezerva care a costat doar ea 600 lei) am ajuns la 9450 lei .Mai am de achitat rest de plata la geamul lateral aprox 450 lei,scaun 300,invertor si pompa de apa ...cred ca 700 lei.Sambata mai cumop
ar si 2 panouri solare de 100 ...maxim 150 w (pt un frigider si cateva nimicuri imi ajunge) .NU am mare nevoie de curent ,nu lucrez home-office
.Acumulatorul....mai tarziu ,o singura bucata de 100-150A .Ce fel de ac ?! Voi vedea.Scandura ,patrati,panou de lemn...max 700 lei.Doua rezervoare modeste max 1000 lei.Nu pun suruburi..etc ..pt ca am in dotare cutii intregi.
Mai pe scurt cam 1000 euro (5000 lei) si este gataaaaa !!!
Concluzia: daca ai doua maini drepte,scule si vointa ,poti face o conversie de bun simt cu 3000 euro foarte usor.Am spus bun simt,NU cocioaba si nici LUX.
Bravo! Respect!
Aștept și eu pensia ca să mă apuc și eu de astfel de operațiuni.
Eu vreau să iau un bus obișnuit, lung, înalt-ca să pot sta în picioare. Vreau să pot pune bicicletele înăuntru. Nu vreau să am nimic pe afară. Vreau duș, toaletă, toate dotările, două spații de dormit: un pat mare în spate, sus (bicicletele dedesubt) și un ansamblu de fotolii. Trebuie văzut cum îl montez. Vreau să am patul și masa tot timpul pregătite. Voi avea nevoie de un bus mai lung și mai înalt.
Spor în continuare la treabă!