Forum Despre Rulote - Comunitatea rulotistilor amatori si cu chef de vorba!

Versiunea completă: Dilema achizitionare camper !
Momentan vizualizezi versiunea simplificată a conținutului publicat. Vizualizează versiunea completă a acestuia.
Pagini: 1 2
De ceva vreme ma gandesc sa transform un apartament de doua camere (ce imi prisoseste  Big Grin ) intr-o garsoniera pe roti.
  Am doua variante: un van transformat de mine (ma incanta ) dau o autorulota  (o incanta pe sotie).
Realizati ca mi-am bagat nasul pe aproape toate site-urile de vanzari ,pe la firmele de inchirieri ..etc.
Sunt bulversat de diferentele de pret ! Ca exemplu ,pentru autorulote vechi de 10-12 ani  proprietarii cer intre 25000-40000 euŕo la max 80000 k.m ,iar o firma cunoscuta de inchirieri vinde masini din flota la 27k ...30 k ..cu 150000-170000 km .Mai are rost sa spun ca masinile astea au max 2 ani vechime?!!
      Care este spilul ca eu nu-l prind ?!!
Pana la urma platformele pe care sunt facute aceste autorulote sunt platforme de autoutilitare cu motorizare  ce duce usor milionul de km.De ce vinde unul RV -uri de 2 ani vechime cu 30k maxim iar altii cer 25ooo euro pt o masina veche de 12 ani.Ani ce isi pun amorenta pe orice masina tinuta chiar si in living,ca sa nu mai mentionam norma euro.

Intreb si eu ,asa pot invata .
Cred ca e greu de comparat neavând preț de catalog pe fiecare in parte.Un motiv ar fi că cele de închiriat sunt aparent mai noi dar ce ce închiriază distrug mult mai repede decat un proprietar,cel ce închiriază conduce mai mult sau mai putin prost,greu de evaluat cum a fost exploatată caravana aia,compania de închiriere a amortizat deja caravana și lasa la preț ca să scape repede de ea având în vedere că vorbim oricum de sume de peste 20 000 euro,ele noi au fost cam 36000 cred.Cam la asta mă gândesc eu ca și novice.

Trimis de pe al meu SM-A705FN folosind Tapatalk
Da,argumentele tale sunt pertinente dar,si aia de 12 ani pe care omul cere 25k ..tot 36k a costat de noua,si nu imi garanteaza nimeni ca nu a fost cioban la volanul ei! Pana la urma,2 ani vechime si hartanita sau 12 ani si tinuta ,,in garaj" ...este o diferenta mare rau.2 ani...este ,,aproape noua".Cat sa mai bagi in una de 2 ani ca sa o intineresti,da-o dreacu.Odata scoasa de pe poarta fabrici s-a cam dus o treime din pret.
La una inchiriata platesti o garantie,ai casco,proprietarul nu scoate din buzunar pt reparatii ca doar ,,este in garantie" ..
Inclin sa cred ca romanul considera ca ce are el este nepretuit (si nu numai romanul ...).
Și asta se poate.Ma uitam chiar acum la o firmă care vinde caravana cu preturi cam de la 33000 fără tva.Ai și varianta sa o închiriază cand nu o folosești,prin ei.Cred ca și cei de la haff au optiunea asta.Eu unul dacă aș avea timp suficient sa umblu cu o caravană, mi‐aș face una singur dintr‐un van.As plati instalare autorizată pentru scaune ,ferestre ca sa nu am probleme la RAR,mobiler pe comandă, baia cumpărată de pe o rulota dezmembrata. Cred ca cea mai buna opțiune e in funcție de buget o fostă ambulanță de tip C pe Germania,carosata tip furgon.Varianta ieftina Renault master,cea scumpă Mercedes Sprinter. Ambele au din start 220v,încărcare la priza,webasto,AC.Cele tip furgon(masina de înghețată le numesc eu) au și lățime mai mare,pereți drepți, nu trebuie să investești mai nimic la structură. Nu am făcut un calcul exact dar cred că între 10‐15000 scoți ceva bun,fără probleme de infiltrații sau structură afectată pe viitor.

Trimis de pe al meu SM-A705FN folosind Tapatalk
Da,corect ,ai dreptate .Totul tine de timp.
Prefer un van,dar o autorulota de la huff  nu imi pare rea oricat de ,,inchiriata " a fost.Oamenii cer 27000 pt una veche de doi ani.Posibil sa o prefer in locul uneia  care si-a uscat 12 ani bucsile si rulmentii intr-o parcare Sunt curios daca utilizatorii de autorulote schimba distributia si curelele de accesorii (inclusiv uleiurile) la 2 ani.Un ,,coleg" care vinde o autorulota de 10 ani parca ,imi argumenta ca distributia s-e schimba la 80000 km....si atat .Iar el facea maxim 5000 pe an.Sa rad sau sa plang ?! Cauciucurile lui aveau 5 ani dar  erau ,,hexagonale " de la atata stat.Nu-i inteleg..

Un van pentru mine si sotie ar fi deajuns dar,trebuie sa fie un van urias pt ca vreau pat mare ,sa nu fim nevoiti sa sarim unul peste altul...vreau o baie mare...cu dus mare .Rezulta un spatiu liber foarte mic dar daca stau in van pai STAU nu alerg dupa nevasta ,asa ca ,,restul"  nu conteaza.
O alta varianta ar fi autorulotele din gama ,,excelence"  cu pat de mijloc etc dar deja bugetul este la limita.
Aurorulotele cu ,,alcov " sunt neinteresante si au locul ala de dormit inutil pentru mine.
Majoritatea producatorilor iau in calcul si proiect  xonfigurari pentru minim 3 persoane si la mine nubeste cazul ...dau bani degeaba pt ceva ce nu folosesc.
Serghei, gândește-te bine ce vrei să faci. 
Nu vreau nici să fiu off topic și nici nepoliticos.

Eu nu aș vinde niciodată în viață o casă decât tot pentru o casă, mai nouă sau mai bine pusă la punct, într-un loc mai bun.

În timp, valoarea casei va crește, iar valoarea oricărui camper sau van sau ce o fi, va scădea spre zero.
Așa văd eu lucrurile.

Cât stăm noi în rulote sau camper? 
Sunt un rulotist care - consider eu - ies destul de mult/ pe an, cu rulota.

Salut cu palaria Salut cu palaria Salut cu palaria
(09-01-2019, 01:45 PM)SERGHEIDIN A scris: [ -> ]Sunt curios daca utilizatorii de autorulote schimba distributia si curelele de accesorii (inclusiv uleiurile) la 2 ani.Un ,,coleg" care vinde o autorulota de 10 ani parca ,imi argumenta ca distributia s-e schimba la 80000 km....si atat .Iar el facea maxim 5000 pe an.Sa rad sau sa plang ?! Cauciucurile lui aveau 5 ani dar  erau ,,hexagonale " de la atata stat.Nu-i inteleg..
Eu am camperul de doi ani si jumatate,schimbat distributia,ulei si filtre la fiecare 10000 de km.Am schimbat pana acum de 5 ori , am in acesti ani 56000 parcursi.Pe langa astea, imediat dupa cumparare,am schimbat discul de ambreiaj si tot ce inseamna frana la masina...discuri,placute de frana,tamburi pe spate si toate cauciucurile.Ieri am montat alte anvelope pe fata, ca celelalte se cam tocisera.
Uite exemplu,chiar acum ma uit pe un site romanesc la o autorulota ZERO KM ....pret standard 29600 fara tva si cu pachet ,,obligatoriu" (suna romaneste) ajunge la 33500 euro...mai pun 1500 aerul si ajung 35k ...Pai sa dau 25....27.....29   k pe o masina  de 10-12 ani vechime fara AC stationar ? 
E,uite asta m-a uimeste !!!
Sunt un pic depășit de această problemă. 

Până la urmă, deciziile le luăm singuri, singuri.
Dai 35000 euro,dar sa te plimbi cu ea.Nu sa te uiti la autorulota cum sta.
Mie personal imi pare cam mult 35000,un 20000-26000,e bun.

Un an are 52 de saptamani,cam 26 din ele iesi in weekend =78 de zile.Mai aduni concendiu 20 de zile si rezulta 98 de zile.Restul de 267 de zile din an te uiti la niste bani,munciti, care stau in parcare.Basca, asigurare...cca.900 lei/an,impozit 400 lei/an,rovinieta,150lei/an,cauciucuri (cele mai ieftine si mai bunisoare) 500lei/bucata,schimb ulei si fitre cca 600 lei,etc

P.S.
Am vazut in Venetia,la un parc de rulote si autorulota, niste campere la 25000..misto tare.Din 2006-2007.Rimor si Chausson bine intretinute.
Pagini: 1 2