Mesaje: 2,524
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,306 in 844 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Sistemul de apa al rulotelor englezesti are o mare problema, la rulota mea, probabil si la altele: cupla rapida!
De ce:
1. Butoiul de apa, Aqua Roll-ul (de alfel cea mai tare inventie facuta la rulotele englezesti!), sta afara, acesta avand 2 dezavantaje: - Butoiul si pompa de apa pot fi furate foarte usor atunci cand pleci de langa rulota, off sau on-camping
- Temperaturile reci iarna pot ingheta apa
2. In timp, de la frecusul conectarii mufei, de la vechime si imbatranire a plasticului, nu mai este perfect etansa mufa, apa picurand sau chiar curgand siroaie atunci cand nu e infipt cum trebuie. Una din probleme survenite: pierderea apei, atunci cand esti off-camping, un lucru foarte nasol.
Unul din avantajele acestui sistem, insa, il reprezinta tocmai acest butoi, care sta afara, si care exclude posibilitatea de a uda rulota. Poti sa-l cari foarte usor, cu sistemul sau de manevrare, etc...
Am vrut sa pastrez oarecum ambele variante, si am facut urmatoarea modificare:
- In prima faza am eliminat cupla rapida
- Am gasit un furtun super OK la un magazin de metalo-chimice, un furtun de gaze de fapt, care se potriveste perfect pe furtunul meu, eu avand un furtunas mai plastificat si de diametru mai mic.
- Am gaurit un loc de trecere in port-bagajul rulotei, din fata, si am trecut pe acolo furtunul si contactul.
- Am amplasat un butoi (inca nu, urmeaza ori un custom-made din fibra, ori un bidon obisnuit) zona gaurii, si am bagat pompa in el
- Pastrez Aqua-Roll-ul pentru ca furtunul luat e destul de lung pentru a ajunge la bidonul de afara, bun atunci cand nu mai muti apa.
@ Ciprian Rosca cam astea sunt modificarile (inca nu sunt terminate)
Am sa vin cu poze mai pe seara, daca mai apuc!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 304
Topicuri: 17
Likeuri Primite: 214 in 123 posts
Likeuri Trimise: 134
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
6
Localitate: Bârlad/Vaslui
Tip Rulota: Abbey Vogue/2001
Mufa aia rapida se poate schimba.Are @ Mario de vanzare.
Telefon : 0741015477
Email : cprohome@yahoo.com
Mesaje: 2,524
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,306 in 844 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Asa e, dar nu elimina si restul problemelor.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite: 257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
Si eu cred ca e o idee buna sa renunti la sistemul englezesc cu pompa externa, prin mufa aia dubla. La ei poate e util, intrucat in camping gasesti apa curenta direct pe cupla (standardul respectiv). Aici insa, trebuie sa cuplezi si decuplezi la fiecare campare, fie in camping, fie in natura. Cat ar fi de buna, pana la urma cedeaza.
Cred ca e mai bine sa iti faci un rezervor fix, cu capacitate acoperitoare pentru consumul unei zile. Nu vad un efort prea mare sa il incarci zilnic.
O alta modificare pe care as face-o, ar fi renuntarea la sistemul cu presostat, care deasemenea se defecteaza destul de des. Asta implica schimbarea bateriilor, o cheltuiala destul de mare. Personal vad mai fiabil sistemul cu robineti cu contact electric, desi ar fi bine ca pompa sa fie alimentata printr-un releu, nu direct de microcontactele de la robineti.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Pentru aceasta postare, e-1 a primit Likeuri de la 1 utilizator1 utilizator Likeuri e-1's post
• Florin Smolnicki
Mesaje: 2,524
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,306 in 844 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Eu am bateria cu microcontact din ala NO/NC, care se gaseste la magazinele electrice cam la 1-2 RON bucata.
Nu prea stiu cum e sistemul cu presostat, si daca eu am asa ceva!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
Mesaje: 658
Topicuri: 181
Likeuri Primite: 193 in 135 posts
Likeuri Trimise: 26
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: Alba Iulia/London
Masina: Ford Galaxy
Tip Rulota: prea multe
Sex: Nu spun
(01-31-2016, 08:00 PM)Cristian Fugulin A scris: Eu am bateria cu microcontact din ala NO/NC, care se gaseste la magazinele electrice cam la 1-2 RON bucata.
Nu prea stiu cum e sistemul cu presostat, si daca eu am asa ceva!
Tu ai cu microcontact dar se poate pune presostat si anulezi restul, este putina munca dar se poate.
Varianta cu butoi exterior este mult mai ok in opinia mea si te scapa de apa cursa prin rulota. Am avut la Knaus un rahat de bidon la bord si daca uitai sa il golesti cand plecai tot apa peste tot si in plus pierdere de timp sa scoti bidonul afara sa il umpli sa il bagi la loc pe langa faptul ca era mic.
Mufarea externa curge din cauza uzurii aparute la garnitura de cauciuc care costa 2-3 lei si se schimba.
Or fi avand englezi defecte dar au si multe lucruri care sunt gandite la rulote, mult superioare celor continentale, asta este parerea mea.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com
Mesaje: 2,524
Topicuri: 269
Likeuri Primite: 1,306 in 844 posts
Likeuri Trimise: 635
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
8
Localitate: Ploiesti, Romania
Masina: Skoda Yeti 2.0 170 CP 2010
Tip Rulota: Hymer Nova SL 465 - 2009
Sex: M
Asa e @ Mario , sistemul este foarte bun pentru a elimina situatiile descrise de tine, apa din rulota.
Cat despre garnitura aia, am schimbat-o, am incercat sa pun si niste banda de etansare, am incercat de toate, trebuia schimbata, si decat sa schimb mufa, am decis sa schimb sistemul.
Voi pastra butoiul Aqua-Roll, dar legatura va fi permanenta, pompa va fi atasata permanent pe furtunul de apa, iar acesta va putea intra in doua recipiente: in Aqua-Roll afara, in fata rulotei, in fata portbagajului, ca si pana acum, nu va fi in rulota, iar daca e frig, voi achizitiona un butoi/bidon de apa de 20-40 litri, depinde cum intra in lacas, pe care il voi baga in portbagaj, pentru a-l incalzi.
Te aprob, unele chestii sunt foarte bune la rulotele din Anglia!
Te rog, daca poti, scrie-mi despre sistemul cu presostat, poate e interesat cineva, ai ceva exemple, eu nu-mi dau seama cum functioneaza!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
|