Am vrut sa mut bateria (bateriile) pe puntea masinii, din urmatoarele considerente:
Cablului gros i-am atasat niste papuci metalici, si am taiat o bucata de lemn pe care am montat patru piulite de lemn de 6. De ce patru bucati? Doua le voi pune direct de la baterie, impreuna cu restul cablurilor, asa cum se vede in poza, iar doua vreau sa le leg direct de la transformatorul rulotei, pentru situatia cand nu am baterie. Oarecum despart putin circuitele deoarece am pus o dioda sa nu incarce bateria din traful rulotei, sa o incarce din redresorul cumparat separat. Asfel, pe doua borne am curent chiar daca nu am baterie, iar pe restul: moover, inapoi in traf, controler solar, redresor, ventilatorul de la frigider (pe care am sa-l pun pe traf, dar l-am montat momentan asa) am curent doar daca am baterie.
Momentan am ajuns in stadiul in care am terminat cablul de mufat, de taiat, am montat acele borne precum se vede in imagine, am facut ceva cable management pentru a usura spatiul, urmand ca zilele urmatoare sa trag fire din traf in bornele goale, sa leg ce consumatori mai am direct din traf, sa fixez cablurile groase pe sub rulota, sa tai in compartimentul unde am sa amplasez bateriile, sa pun UPS-ul (pe post de invertor), sa pun niste lumina in acel compartiment, etc...
- Greutatea distribuita pe mijlocul rulotei, o greutate considerabila la 2 baterii (50-60Kg), care chiar si cand aveam o baterie, fiind pusa pe partea din fata a rulotei, tragea greu la protap.
- Mutarea bateriei pe partea cu cortul rulotei e mai convenabil, facand o usa de acces acolo unde am sa pun bateriile am mai usor acces la 12V, cablul pentru mufe e mai scurt, pot pune UPS-ul mai la indemana, etc...
- Ocup un spatiu mort, un spatiu sub un pat unde nu aveam nimic, iar in partea din fata, unde era o baterie, oricum nu incapeau doua
- Amplificatorul meu nu aveam cum altfel sa il pun.
Cablului gros i-am atasat niste papuci metalici, si am taiat o bucata de lemn pe care am montat patru piulite de lemn de 6. De ce patru bucati? Doua le voi pune direct de la baterie, impreuna cu restul cablurilor, asa cum se vede in poza, iar doua vreau sa le leg direct de la transformatorul rulotei, pentru situatia cand nu am baterie. Oarecum despart putin circuitele deoarece am pus o dioda sa nu incarce bateria din traful rulotei, sa o incarce din redresorul cumparat separat. Asfel, pe doua borne am curent chiar daca nu am baterie, iar pe restul: moover, inapoi in traf, controler solar, redresor, ventilatorul de la frigider (pe care am sa-l pun pe traf, dar l-am montat momentan asa) am curent doar daca am baterie.
Momentan am ajuns in stadiul in care am terminat cablul de mufat, de taiat, am montat acele borne precum se vede in imagine, am facut ceva cable management pentru a usura spatiul, urmand ca zilele urmatoare sa trag fire din traf in bornele goale, sa leg ce consumatori mai am direct din traf, sa fixez cablurile groase pe sub rulota, sa tai in compartimentul unde am sa amplasez bateriile, sa pun UPS-ul (pe post de invertor), sa pun niste lumina in acel compartiment, etc...
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com