Mesaje: 658
Topicuri: 181
Likeuri Primite:
193 in 135 posts
Likeuri Trimise: 26
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: Alba Iulia/London
Masina: Ford Galaxy
Tip Rulota: prea multe
Sex: Nu spun
Incearca sa gasesti un model de sursa mai veche sunt mai simple si mai fiabile. Poti sa pui si untransformator mai mare care sa scoata ce vrei tu.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com
Mesaje: 786
Topicuri: 39
Likeuri Primite:
456 in 261 posts
Likeuri Trimise: 220
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
6
Localitate: Bucuresti
Masina: Insignia Sports Tourer, 2.0 Turbo
Tip Rulota: Swift Toscane 410, 2004
Sex: M
Pai ziceam ca o am deja.
Buna, rea, cum o fi. O pun peste aia veche si doar mut firele.
Daca reusesc sa ma aplec la locul faptei...
Numai sms la 0728.116.868
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite:
257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
Pentru incarcarea bateriilor se foloseste cel putin un redresor. Acesta este format dintr-un transformator (sursa de curent alternativ) si o punte redresoare. Redresorului i se mai adauga un circuit de control al tensiunii si intensitatii, pentru automatizare (sa nu stai langa el).
Sursa in comutatie transforma curentul alternativ la tensiunea de 220V direct in curent continuu la tensiuni joase, fara folosirea unui transformtor coborator de tensiune. Conversia se face electronic si este foarte instabila si dependenta de curentul absorbit de consumatori. Sursee destinate alimentarii diversilor consumatori au protectie la suprasrcina (curent mare). Incarcarea porneste de regula la curenti mari care scad pe masura ce se incarca acumulatorul.
Exista inarcatoare de baterii cu surse in comutatie. Insa au si un circuit proiectat special pentru incarcare. Exemplu: incarcatorul mic de la Lidl. Acestea intra foarte usor in "modul protectie" in cazul unei baterii de capacitate rea mare sau foarte descarcata.
Sursa in comutatie este in regula pentru alimentarea consumatorilor rulotei, insa nu as folosi-o pentru incarcarea acumulatorului decat printr-un regulator (cel de la panourile solare).
Pentru cine intreba mai sus: in regulator poti sa intri cu tensiuni pana la 40 - 48 V (scrie in fisa tehnica), iar functia lui este sa limiteze alimentarea acumulatorului la 14,4V. Evident, un redresor va trebui sa scoata minim 14,4 V ca sa incarce acumulatorul. O sursa de 12V (sub 14,4V) nu va incarca acumulatorul, desi consumatorii vor functiona perfect.
Regulatoarele "solare" pot lucrala 12 sau la 24V, cu autoselectare in functie de acumulator. De aceea trebuie sa se conecteze intai acumulatorul la regulator si abia apoi panoul sau alta sursa de tensiune.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Mesaje: 276
Topicuri: 27
Likeuri Primite:
257 in 149 posts
Likeuri Trimise: 14
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: de unde se da ora exacta
Masina: sprinter 4x4
Tip Rulota: expedition camper
Sex: Nu spun
ATENTIE!
Ieri am fost martor la urmatoarea intamplare: Un prieten a vrut sa incarce acumulatorii de 32V cu incarcatorul dedicat al jucariei respective. In graba, a incurcat incarcatorul cu O SURSA IN COMUTATIE de 12V care avea acelasi tip de conector si era asemanatoare la forma (genul incarcatorului de laptop). Inainte s-o conecteze la 220V a conectat-o la dispozitiv. Imediat dupa asta pocnit de doua ori si a inceput sa scoata fum.
Ce s-a intamplat? Sursa in comutatie nu are diode, iar condensatorii pe iesire erau la 16V. Sursa in comutatie era folosita la alt dispozitiv, tot pe post de incarcator, numai ca acela are circuitul de incarcare pe dipozitiv, nu in sursa.
Recomandarea mea este sa se foloseasca OBLIGATORIU diode de separatie fata de panourile solare, intrucat acestea scot tensiuni de peste 40V in soare puternic. (in situatia in care legati sursa in paralel cu panourile la intrarea in regulator).
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Pentru aceasta postare, e-1 a primit Likeuri de la 1 utilizator1 utilizator Likeuri e-1's post
• staminatorus
Mesaje: 658
Topicuri: 181
Likeuri Primite:
193 in 135 posts
Likeuri Trimise: 26
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: Alba Iulia/London
Masina: Ford Galaxy
Tip Rulota: prea multe
Sex: Nu spun
Se pare ca aveam dreptate in ce spuneam mai sus cu dioda de protectie pentru sursa. Sursa in comutatie pentru rulota are intrare de 12 v de la baterie cu dioda de protectie dar aceasta impiedica plecarea curentului catre baterie.
La fel cum panoul poate arde sursa la fel si un redresor poate arde sursa daca este legat in circuit si nu este legat la baterie.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com
Mesaje: 543
Topicuri: 35
Likeuri Primite:
357 in 222 posts
Likeuri Trimise: 198
Data înregistrării: Feb 2016
Reputație:
0
Localitate: Bucuresti,S3
Masina: Opel astra g 1.6 :Opel astra H 1.9
Tip Rulota: Hobby
Sex: M
De la un anumi punct eu unul v-am pierdPC ntrt.
-de ce sursa in comutatie si nu un incarcator dedicat ?
-de ce incarcator dedicat si panou solar in acelasi timp (oricum dpmdv panoul este o cheltuiala inutila...trebuie sa stau cu rulota in soare..etc...strict parerea mea..alta discutie)
O dioda care va separa ac din masina de cel din rulota ai atat.Daca vreti sa complicam lucrurile automatizam cu un releu...doua..
Trebuie sa avem totul legat ? Sursa,incarcator,panou,Turceniu ,Por?tile de Fier ?
A-ti complicat totul...p
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
Mesaje: 543
Topicuri: 35
Likeuri Primite:
357 in 222 posts
Likeuri Trimise: 198
Data înregistrării: Feb 2016
Reputație:
0
Localitate: Bucuresti,S3
Masina: Opel astra g 1.6 :Opel astra H 1.9
Tip Rulota: Hobby
Sex: M
Florin a intrebat ceva si noi am ajuns la navete spatiale :
Sursa...este ,,sursa" ...incarcatorul este ,,incarcator".
Da,oricum discutia chiar este educativa.
Serghei
Sector 3,Bucuresti
tel 0788344586
Mesaje: 71
Topicuri: 1
Likeuri Primite:
13 in 11 posts
Likeuri Trimise: 78
Data înregistrării: May 2016
Reputație:
0
Localitate: Buzau
Masina: VW TOURAN
Tip Rulota: HOBBY 495-94
Sex: M
(02-25-2017, 12:28 PM)SERGHEIDIN A scris: Florin a intrebat ceva si noi am ajuns la navete spatiale :
Sursa...este ,,sursa" ...incarcatorul este ,,incarcator".
Da,oricum discutia chiar este educativa.
Corect! Propun inchiderea topicului deoarece se complica subiectul si incet incet devine subiect de doctorat
ivanescu_udar@yahoo.com
0745155292
Mesaje: 658
Topicuri: 181
Likeuri Primite:
193 in 135 posts
Likeuri Trimise: 26
Data înregistrării: Jan 2016
Reputație:
0
Localitate: Alba Iulia/London
Masina: Ford Galaxy
Tip Rulota: prea multe
Sex: Nu spun
@ Shergheidin la rulotele mai noi nu mai sunt transformatoare de obicei, vin cu surse in comutatie. Asta in cazul in care este prevazuta cu baterie din fabrica.
Rulotele englezesti vin de mai multa vreme cu sursa in comutatie ca astea au din fabrica baterie inca de la inceputul anilor `90. In principiu fac aceiasi treaba doar ca sursa in comutatie este ceva mai ``automatizata`` si comuta singura pe circuitul de 220v sau circuitul de la baterie.
Sursa nu se foloseste ca si incarcator, este doar pentru transformare de obicei. Pentru incarcare ai nevoie de redresor.
Panou solar datorita faptului ca sunt persoane care stau off camping perioada mai indelungata si au nevoie de autonomie. Am stat asta vara 2 saptamani in Grecia off doar cu un panou cumparat cu 20 lire de la piata si am rezistat, deci nu este nevoie de panouri scumpe cum se practica la noi. Nu ai in rulota nici plita electrica si nici masina de spalat dar ma rog fiecare cumpara ce vrea.
Eu am legat panoul direct pe baterie pentru incarcare si a fost ok cu toate ca rulota avea si circuit propriu de 12v cu sursa cu tot.
Este exact ce a spus si @Barsan Doru cu legarea direct pe baterie.
Acum sa explic pentru Doru ca intreba de legarea direct pe baterie. Sunt anumiti colegi care probabil au legat panoul si in circuit sa preia curetn de acolo in timpul zilei sa nu utilizeze bateria. Cel putin eu nu vad alta explicatie.
La tine la rulota este cu baterie din fabrica si este prevazut si cu incarcare a bateriei. Continentalele au de obicei 220v transformat direct in circuitul de 12v si transformatoarele sunt slabe prevazute sa duca pompa de apa si ceva becuri de 12v daca exista si alea ( am intalnit rulote care nici nu aveau iluminat pe 12v)
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com
Pentru aceasta postare, Mario a primit Likeuri de la 1 utilizator1 utilizator Likeuri Mario's post
• SERGHEIDIN