Dupa parerea mea, 100 Ah pe fiecare baterie ar fi suficient. fa o lista cu consumatorii si incearca sa estimezi timpul de folosire zilnica a fiecaruia dintre ei. Aduna si vei vedea ce baterie iti trebuie.
Poti sa legi bateria camperului de cea a masinii (incarcata de alternator) printr-o dioda (ca sa nu se alimenteze masina din cea de-a doua baterie). Pentru mai multa siguranta, poti sa conectezi si un releu care sa fie actionat de alternator, doar in timpul functionarii motorului.
La masina ta, fata de cele noi, e foarte simplu sa schimbi alternatorul cu unul de putere mai mare, astfel incat sa incarce ambele baterii fara probleme.
O alta varianta ar fi sa montezi doar o baterie de capacitate marita (150-180 Ah), astfel scapi de multe batai de cap. Consumul rulotei va fi infim (pompa de apa ocazional, iluminat pe LED).
Un panou solar iti asigura ceva autonomie, daca stai cateva zile intr-un loc.
Poti sa legi bateria camperului de cea a masinii (incarcata de alternator) printr-o dioda (ca sa nu se alimenteze masina din cea de-a doua baterie). Pentru mai multa siguranta, poti sa conectezi si un releu care sa fie actionat de alternator, doar in timpul functionarii motorului.
La masina ta, fata de cele noi, e foarte simplu sa schimbi alternatorul cu unul de putere mai mare, astfel incat sa incarce ambele baterii fara probleme.
O alta varianta ar fi sa montezi doar o baterie de capacitate marita (150-180 Ah), astfel scapi de multe batai de cap. Consumul rulotei va fi infim (pompa de apa ocazional, iluminat pe LED).
Un panou solar iti asigura ceva autonomie, daca stai cateva zile intr-un loc.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...