Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CristiCe este o baterie "de masina" - o baterie auto?
#1
O baterie auto este o baterie reîncărcabilă proiectată pentru utilizare în aplicațiile auto SLI (Pornire, Iluminare și Aprindere). Acest tip de baterie are capacitatea de a furniza momentan curentul ridicat necesar pentru a porni un motor cu ardere internă (ICE) al unei mașini, camioane, bărci etc. Cea mai importantă funcție a bateriei este de a furniza impulsuri rapide de putere pentru a face săroiasca și să porni motorul. În plus, bateria furnizează energie pentru sistemele de iluminat, electronica de bord și accesoriile electrice atunci când motorul nu este în funcțiune. Bateria acționează ca un stabilizator de tensiune pentru întregul sistem electric și furnizează curent atunci când sarcina electrică a vehiculului depășește producția sistemului de încărcare.

 Toate bateriile auto SLI folosesc în prezent chimia cu plumb-acid, care oferă fiabilitate dovedită, precum și un raport preț-putere superior față de toate celelalte chimii. Electrochimia bateriilor cu plumb-acid utilizează o placă de dioxid de plumb (PbO2) ca electroză pozitivă (catod), o placă de plumb (Pb) ca electroză negativă (anod) și un electrolit de acid sulfuric. În starea de descărcare, placa de plumb suferă o reacție de oxidare care eliberează electroni pentru a conduce curentul printr-un circuit extern către placa de dioxid de plumb, care suferă o reacție de reducere. Ambele electrozi sunt convertiți în sulfat de plumb (PbSO4). Acest lucru duce la consumul de acid sulfuric din electrolit. Ciclul este inversat în starea de încărcare. Când se aplică o tensiune de încărcare, sulfatul de plumb și apa sunt convertite electrochimic în dioxid de plumb original, plumb și acid sulfuric.

 Există două categorii generale de baterii cu plumb-acid care sunt întâlnite frecvent în aplicațiile auto SLI: baterii cu plumb-acid inundate (FLA) și baterii cu plumb-acid reglementate cu supapă (VRLA). Bateriile FLA au capace de vent care permit evacuarea gazelor de hidrogen și oxigen generate în timpul încărcării. Bateriile VRLA sunt etanșe pentru a facilita reacțiile de recombinare a oxigenului. Se utilizează o supapă unidirecțională de presiune pentru a elimina presiunea excesivă din reacțiile chimice. Bateriile VRLA sunt împărțite în continuare (în funcție de tehnica de imobilizare a electrolitului) în baterii cu absorbție de sticlă (AGM) și baterii cu gel.

 O baterie auto este construită cu un număr mare de plăci subțiri. Această construcție crește suprafața eficace disponibilă pentru stocarea energiei și permite bateriei să aibă o rezistență internă redusă. Ca rezultat, o baterie auto poate furniza impulsuri de putere ridicate pentru pornirea motorului. Cu toate acestea, acest tip de baterie este limitat la o descărcare de 20% din capacitate. Atunci când o baterie auto este folosită în aplicații de ciclu adânc, aceasta va eșua în general după 30-150 de cicluri adânci. Acest lucru se datorează faptului că plăcile mai subțiri sunt mai susceptibile la deformare și zgâriere în cazul descărcării profunde. Pe de altă parte, bateria poate rezista la mii de cicluri dacă este descărcată superficial (2-5% descărcare).

 Capacitatea unei baterii de a furniza curent ridicat cu tensiune stabilă este invers proporțională cu temperatura ambiantă. Prin urmare, bateriile auto sunt evaluate în amperi de pornire la rece (CCA), ceea ce indică cantitatea de curent pe care o baterie o poate furniza timp de 30 de secunde la 0°F (-17,8°C), menținând o tensiune de 1,2 volți pe celulă (7,2 volți pe baterie) sau mai mare.
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)
STS Service