Bateria VRLA (Valve Regulated Lead Acid), este o baterie tip plumb-acid etansă, fără întreținere, reîncărcabilă. Datorita constructiei sale, poate fi montată în orice pozitie, și nu necesită întreținere. Termenul "fără întreținere" este impropriu, intrucat bateriile VRLA, ca orice baterie cu plumb-acid, necesită in mod regulat curățarea bornelor și verificare.
Există două tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM.
La celulele cu gel se adăuga dioxid de siliciu in electrolit, dându-i o consistentă de gel.
AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticlă între plăcile de plumb, cu scopul de a fixa electrolitului, astfel incat sa nu curga in caz de rasturnare.
Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii.
Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind mare parte din capacitatea sa. Prin contrast, cele mai multe baterii auto sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de intensitate mare pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta de cele mai multe ori doar o mică parte din capacitatea lor.
O baterie deep cycle este conceputa pentru a fi descarcata între 45% și 75% din capacitatea sa, în funcție de producător și de construcția aceseia. Deși aceste baterii pot fi descarcate până la 20%, pentru pastrarea unui raport bun durata de viata / cost, e bine sa se pastreze cicluri medii de descărcare pana la 45%din capacitate.
Numărul de cicluri de încărcare-descărcare pe care le poate efectua o baterie depinde de profunzimea descărcării acesteia in mod repetat.
Bateriile deep cycle plumb acid se împart în general în două categorii distincte; inundat (FLA) și plumb-acid cu supapă controlată (VRLA), iar VRLA subdivizat în două tipuri: AGM și Gel.
Plăcile de plumb fac diferența dintre bateriile deep cycle și bateriile de pornire. Plăcile bateriilor deep cycle au plăci active, mai groase, cu-densitate mai mare de pastă activă și separatoare mai groase. Aliajele utilizate pentru plăcile dintr-o baterie deep cycle pot conține mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Plăcile de baterii mai groase rezistă mai bine la coroziune, ceea ce duce la cicluri extinse de încărcare - descărcare.
Există două tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM.
La celulele cu gel se adăuga dioxid de siliciu in electrolit, dându-i o consistentă de gel.
AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticlă între plăcile de plumb, cu scopul de a fixa electrolitului, astfel incat sa nu curga in caz de rasturnare.
Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii.
Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind mare parte din capacitatea sa. Prin contrast, cele mai multe baterii auto sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de intensitate mare pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta de cele mai multe ori doar o mică parte din capacitatea lor.
O baterie deep cycle este conceputa pentru a fi descarcata între 45% și 75% din capacitatea sa, în funcție de producător și de construcția aceseia. Deși aceste baterii pot fi descarcate până la 20%, pentru pastrarea unui raport bun durata de viata / cost, e bine sa se pastreze cicluri medii de descărcare pana la 45%din capacitate.
Numărul de cicluri de încărcare-descărcare pe care le poate efectua o baterie depinde de profunzimea descărcării acesteia in mod repetat.
Bateriile deep cycle plumb acid se împart în general în două categorii distincte; inundat (FLA) și plumb-acid cu supapă controlată (VRLA), iar VRLA subdivizat în două tipuri: AGM și Gel.
Plăcile de plumb fac diferența dintre bateriile deep cycle și bateriile de pornire. Plăcile bateriilor deep cycle au plăci active, mai groase, cu-densitate mai mare de pastă activă și separatoare mai groase. Aliajele utilizate pentru plăcile dintr-o baterie deep cycle pot conține mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Plăcile de baterii mai groase rezistă mai bine la coroziune, ceea ce duce la cicluri extinse de încărcare - descărcare.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...