Punctajul Subiectului:
  • 1 Vot(uri) - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Florin SmolnickiCauciucuri: Iarnă/Vară??? All???
#1
Ce fel de C-uri să-mi iau?
De vară, de iarnă sau all?
Aștept păreri.
Personal, prefer cauciucuri all season la mașină și la rulotă.
Aștept părerile voastre pentru că vreau să-mi iau cât mai curând cauciucuri la rulotă. E aproape o urgență.
Ajutați-mă cu link-uri, prețuri, informații, păreri pentru a putea să-mi cumpăr cauciucuri la rulotă.
Doresc C-uri, cu indice de greutate 750 kg, all season.
Ce părere aveți?
Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri.

[Imagine: d5Aa4wDl.jpg]
Raspuns
#2
(Ultima modificare: 04-20-2016, 02:26 AM de catre: George.) -->
Florin, eu iti spun doar ce m-a taiat pe mine capul acum vreun an.

Mi-am luat anvelope de iarna -  TOYO, 185R14C, factor de masa 100/102 (adica 2x850 kg, in conditiile in care rulota are MMA 1100 kg si probabil ca eu merg cu ea pe la 1300 kg)

Alegerea a fost facuta dupa dimensiuni, indice de masa si data fabricatiei, pe baza stocurilor de la furnizori.

M-am gandit  ca   iarna sunt bune,   iar vara nu se vor toci prea tare   -  ca doar nu fac drifturi cu rulota    si nici nu parcurg mai mult de 3-4-5 mii de km pe an.
Adica vor imbatrani inainte de a se uza prea tare  Smile

Cred ca alegerea inteleapta ar fi all season, dar eu, in mod subiectiv si bazat pe experienta proprie la masina, nu le iau in considerare.
Iarna derapam si pe asfalt, vara acvaplanam si huruiau pe asfalt.

Pe de alta parte, la rulota... ce inseamna un cauciuc prost ?
Derapeaza de capul ei ?
Acvaplaneaza de nebuna ?
N-as crede, mai ales la vitezele cu care ruleaza cei normali la cap si cu masini fara herghelii sub capota..

Cred ca, la rulota, prost este numai un cauciuc batran, subdimensionat sau umflat necorespunzator.


Asa cred eu, la ora 3 dimineata, cand in Bucuresti tuna spectaculos si cainele meu latra la nori.
Numai sms la 0728.116.868
[-] Pentru aceasta postare, George a primit Like de la 5 utilizatori
  • costica V., Florin Smolnicki, Marius Rotaru, SERGHEIDIN, szakacs mihaly
Raspuns
#3
Revin cu noi detalii.

Repostez CI a rulotei, la o calitate/ clariate mult mai bune:

[Imagine: tiNPcr3l.jpg]

Recapitulez: 

Doresc să cumpăr două cauciucuri NOI!, cu aceste caracteristici:

165  13 C  ALL SEASONS. Pe caucicuri trebuie să scrie exact cum scrie în CI. Nu vreau doar de vară sau doar de iarnă. Vreau all seasons.

Am mai înțeles încă un lucru, sper să fi înțeles corect: 
cauciucurile de care am eu nevoie nu au voie să fie 165  70   13 C sau 165  80  13 C.
Trebuie să fie simplu: 165  13 C?

Vă rog să mă ajutați cu informații, site-uri, link-uri, prețuri, explicații, orice.

Nu știu cu ce indice de greutate să iau. Dacă iau de la 94 în sus, este bine?

OK. Am înțeles: cauciucurile trebuie să fie „C”-uri.

Din ceea ce am citit eu și ceea ce am înțeles până acum, am impresia că unele cauciucuri care nu sunt C-uri pot avea indice de greutate peste 94 (adică să suporte 670 kg), sau, există cauciucuri C- uri cu indice de greutate mai mic de 94. Oare am înțeles bine?

De la ce indice de greutate încep cauciucurile să fie „C” ?
Cred că de la indicele de sarcină 96 (adică peste 700 kg). O fi așa?
Sunt de acord că pe cauciuc trebuie să fie ștanțat „C”.

Mă puteți ajuta cu link-uri ale magazinelor ce comercializează C-uri, adică link-uri directe cu cauciucurile de care am nevoie?  Confused Huh

Mulțumesc.
Raspuns
#4
(01-05-2017, 12:30 AM)Florin Smolnicki A scris: Am mai înțeles încă un lucru, sper să fi înțeles corect: 
cauciucurile de care am eu nevoie nu au voie să fie 165  70   13 C sau 165  80  13 C.
Trebuie să fie simplu: 165  13 C?
70 sau 80 este raportul intre latimea 165 si diametrul jantei (13"). R este tipul constructiv (radial), iar C indicele "comercial" - ranforsate. Alege un indice de sarcina cat mai mare, insa nu sub 92-94.
Vezi aici
faptul ca in CIV srie doar 165R13C inseamna ca poti folosi orice raport. Eeu ti-as recomanda sa le iei pe cele mai inalte posibil. Nu ti-as recomanda anvelope all season sau de iarna, pentru o remorca sunt suficiente cele de vara. Au frecarea minima, sunt optime (iarna e in cea mai mica parte din viata lor). Ai nevoie de anvelope de iarna de calitate pe vehiculul tragator, nicidecum pe remorca.
Cateva oferte:
1
2
Succes!
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
[-] Pentru aceasta postare, e-1 a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Florin Smolnicki
Raspuns
#5
Cauciucul 165R13c mai explicit are latimea benzii de rulaj de 165mm si inaltimea talonului de 80 mm sau asa ar trebui sa fie normal. Cel de 65 sau 75 are inaltimea talonului mai mica deci te dezavantajaza prin cobararea garzii la sol dar in acelasi timp te ajuta prin cresterea stabilitatii. Alegerea este a ta, ce nevoi ai pe unde umbli cu rulota. Dar in mod normal trebuie sa pui ce scrie in talon sa nu ai probleme cu Garcea cand te opreste.
Indicate sunt anvelopele C fiindca rezista mai mult la sarcina, sunt dedicate pentru transport. Nu este necesar sa pui de iarna pe ea si nu cred ca legea impune anvelope de iarna pe rulota, dar traim in Romania. Normal pe semiremorci sau remorci de camion nu sunt obligatorii anvelope de iarna din cate stiu eu. Atata timp cat nu este roata motrice nu patineaza.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns
#6
(01-05-2017, 09:24 AM)Mario A scris: Cauciucul 165R13c mai explicit are latimea benzii de rulaj de 165mm si inaltimea talonului de 80 mm sau asa ar trebui sa fie normal. Cel de 65 sau 75 are inaltimea talonului mai mica deci te dezavantajaza prin cobararea garzii la sol dar in acelasi timp te ajuta prin cresterea stabilitatii.

exemplu: 165 75 R13
75: indica formatul anvelopei, adica relatia dintre inaltimea flancului si latimea sectiunii pneului. in exemplul de mai sus, inaltimea flancului echivaleaza cu 75% din latimea anvelopei. Cu cat raportul este mai mare, cu atat flancul este mai inalt.

@Florin Smolnicki - eu le-as alege pe astea.
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
Raspuns
#7
(Ultima modificare: 01-05-2017, 07:59 PM de catre: Marius Rotaru.) -->
Ai cerut pareri, zic si eu:
Acel 70, 80 este un raport, exact cum spune si e-1 ( reprezinta inaltimea exprimata in % din latimea anvelopei ) - s-a mai spus de multe, multe, multe ori asta.
Din experienta mea, 165/80R13 are diametrul echivalent cu 165R13C. Dar nu recomand varianta fara "C" chiar daca dimensional este identica sau foarte apropiata din motivul lipsei proprietatilor tehnice date de acel "C".
Despre vara vs. iarna vs. allseason: cu allseason nu ma convingeti nici cu rugaciuni ( nici cal, nici magar nu sunt ), poate cu singura exceptie care se pare ca incepe sa se confirme, Michelin CrossClimate. Dar acest model nu este potrivit pt rulota si nici nu cred ca se face pt o astfel de dimensiune. Legal, din ceea ce stiu eu si cum spun @Mario si @e-1, nu este obligatoriu sa ai anvelope de iarna pe remorca. Parca doar in tarile nordice exista o astfel de obligativitate. Eu as alege o anvelopa de vara. Vara e in elementul ei, iarna nu cred ca mergi tu atat de tare cu rulota incat sa derapezi. In schimb, o anvelopa de iarna folosita vara, mai ales pe ud, este absolut periculoasa. Eu vad ca fiind un rau mai mic folosirea anvelopei de vara.
Parerea mea .....
Cat despre un model anume ...... munceste si tu si cauta! Unde mai e satisfactia ca ai gasit ceea ce iti trebuie?  Tongue
Mai important este sa fie un DOT cat mai recent - doar stii, anvelopele de pe rulote se schimba de batranete si nu de uzura.
Vrei mai multe discutii, ai telefonul meu in semnatura.
mariusi_rotaru@yahoo.com
Skoda Octavia Scout + Hobby 460 UFe
Raspuns
#8
Pai tot aia spuneam si eu ca 165R13C este cu inaltime de 80 dar E1 zice altceva. Se pot pune si anvelope `reinforced` adica intarite dar nu au calitatea celor cu indicativul `C`.
O explozie poate produce pagube considerabile la rulota si nu merita sa pierzi banii pe reparatii.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns
#9
(Ultima modificare: 01-05-2017, 11:30 PM de catre: Marius Rotaru.) -->
Diametrul e tot pe acolo ( dacă nu identic,  Îmi e silă să verific acum ) dar diferențele structurale și funcționale,  majore. Pe principiul rețineți și evitați! Doar dacă rulotă are MMA maximum 700-800 kg.
mariusi_rotaru@yahoo.com
Skoda Octavia Scout + Hobby 460 UFe
Raspuns
#10
Eu stiu ca este identic la dimensuini. Indicat este sa pui anvelope C chiar daca rulota este mai usoara, pentru a intampina eventuale avarii cauzate de o explozie. Daunele provocate sunt destul de mari si greu de remediat. De obicei la explozie anvelopa rupe parte din podea pe langa spargerea pasajului interior al rotii. Se poate intampla sa cauzeze daune si in interior sa rupa ce se afla deasupra rotii. La fel poate cauza daune la peretele exterior si sa rupa pasajul exterior al rotii.
telefon 0756840837
mario_rr@yahoo.com

Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)