Eu sunt in teste cu niste baterii LiFePO4. Ar fi multe diferente, am sa trec cateva intr-o lista:
Sunt si cateva puncte in minus:
- greutatea - poate un subiect sensibil la rulota. O baterie de 100Ah LiFePO4 are cam 11-12Kg. Cele clasice cam de 3 ori mai mult la aceeasi capacitate.
- capacitatea - am reusit sa scot pe consum 100A+ (103 chiar) ceea ce cu o baterie clasica nu reusesc, sau daca reusesti, se cam duce.
- ciclurile de incarcare descarcare - o baterie AGM are maxim 1000 cicluri DOD 50% (bateriile bune). O baterie LiFePO4 are peste 4000 cu DOD 80%. Adica, daca dintr-o baterie AGM poti scoate maxim 50A de maxim 1000 de ori (50.000A), dintr-o baterie LiFePO4 poti scoate maxim 80A de 4000 de ori si mai mult (320.000A). Rezulta astfel un cost mai mic daca faci calculul
- unele sunt dotate cu intrerupator (pentru a nu face scanteie pe borne, pentru a permite decuplarea si cuplarea bornelor in siguranta)
- unele sunt dotate cu monitorizare Bluetooth care iti spun in timp real capacitatea bateriei si alte informatii utile
Sunt si cateva puncte in minus:
- o baterie LiFePO4 ar avea nevoie (in teorie) de un incarcator special, CC/CV - curent constant, tensiune constanta - dar poti sa treci peste asta
- nu se pot incarca la temperaturi scazute - dar exista doua variante de protectie: sa opreasca incarcarea atunci cand temperatura nu permite acest lucru sau sa incalzeasca direct din panoul solar si sa tina bateria calda (atentie, doar incarcarea, nu si descarcarea)
- pretul este mai mare, dar sunt sigur ca in curand vor aparea baterii care vor avea un cost mai bun
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com