Mai sus este prezentat, intr-un filmulet exemplificativ, care sunt problemele atunci cand nu echilibram bine bagajele in rulota noastra.
Consider ca filmuletul face 1000 de cuvinte, va invit sa-l urmariti de cate ori doriti!
Despre aranjatul bagajelor in rulota
|
Mai sus este prezentat, intr-un filmulet exemplificativ, care sunt problemele atunci cand nu echilibram bine bagajele in rulota noastra.
Consider ca filmuletul face 1000 de cuvinte, va invit sa-l urmariti de cate ori doriti!
Si daca primul filmulet nu a fost de ajuns, inca unul:
Pentru aceasta postare, Webmaster a primit Like de la 2 utilizatori
• Florin Smolnicki, Marius Rotaru
La incarcarea rulotei pentru drum trebuie avut grija ca toate obiectele sa fie asigurate, usile si sertarele incuiate, banchetele fixate, masa stransa si depozitata in pozitia de mers, frigiderul sa fie trecut pe 12V iar circuitul de curent sa fie cuplat pe pozitia de utilizare in mers, robinetul de gaz de la butelii se inchide, televizorul si/sau cuptorul cu microunde sa fie bine fixate sau depozitate in spatii incuiate.
La incarcarea si distribuirea greutatii in rulota trebuie avut grija ca lucrurile grele sa fie asezate cat mai aproape de podea distribuite egal pe latimea rulotei si cat mai aproape de axul rotilor pentru a se evita efectul de pendul ce poate aparea daca aceste lucruri grele ar fi asezate in fata sau in spatele rulotei. Restul bagajelor se vor incarca astfel incat sa fie o incarcare echilibrata a rulotei. Atentie sa nu depasiti greutatea maxim admisa.
Si pentru cine crede ca este nevoie de o greutate foarte mare pentru a face o rulota sa fie dezechilibrata din punctul de vedere al incarcarii va pot spune ca in una dintre primele mele iesiri cu rulota mergand intr-o locatie off camping am luat vreo 30 de litri de apa de acasa. Dupa ce am iesit pe DN si am marit viteza am observat ca ansamblul era destul de instabil la trecerea peste denivelari. Masina avea o miscare pe verticala pronuntata. Am oprit si am mutat cei 30 de litri de apa din spatele rulotei pe axa. Culmea este ca, fara experienta fiind, pusesem apa pe spate tocmai pentru a reduce apasarea de pe protap, adica pentru a echilibra rulota. Dupa mutare am obtinut un ansamblu echilibrat. Deci iata ca 30 kg puse unde nu trebuie pot perturba bunul mers al unui vehicul de 1000 kg.
Rulotistii incepatori nu trebuie sa se sperie. Pornind de la regula de a pune bagajele grele cat mai jos si cat mai aproape de axa, in primele 2-3 iesiri prin diverse pozitionari vor gasi asezarea optima atat ca echilibru cat si ca siguranta pentru bagaje. Pentru lucrurile putin voluminoase eu folosesc ladite de plastic pe care le asez pe podea. Astfel lucrurile nu se imprastie, nu se deterioreaza si stau acolo unde imi trebuie pentru echilibrare. Daca alti colegi folosesc alte metode rog sa le expuna, asfel invatam unii de la altii.
mariusi_rotaru@yahoo.com
Skoda Octavia Scout + Hobby 460 UFe
Eu incerc pe cat se poate sa nu pun totul in rulota. Mai sunt colegi incepatori care vor sa protejeze masina si transforma rulota in remorca. Este bine sa puneti o parte din bagaje si in portbagajul masinii cei care aveti masini usore.
Unii spun ca de fapt turismele noastre sunt facute mai curand sa care greutate decat s-o tarasca.
Conform acestui principiu, si eu incarc masina cat pot cu cele grele. Eu am renuntat la una dintre bcicletele din spate si la o gioarsa de aer conditionat din fata si s-a simtit clar de tot o imbunatatire a stabilitatii.
Numai sms la 0728.116.868
Eu caut sa echilibrez rulota si sa controlez apasarea pe carlig. Lucrurile grele le pun in masina, am loc suficient in portbagaj si pe banchetele din spate. Masina este mai putin fortata daca trage o greutate mai mica.
Gabriel Schuster
0722545963 gschuster67@gmail.com |
|