Punctajul Subiectului:
Florin SmolnickiSă nu faceți ca mine!!! Cauciucurile
#1
Vă salut, dragi colegi!
Vara aceasta am făcut un tur al României de peste trei mii de kilometri și am locuit în rulotă timp de șase săptămâni.
Anul trecut, pe la începutul lui octombrie eram proaspătul fericit posesor al celei de a doua rulote din viața mea. Am cumpărat-o de la cineva din Adjud.
Nici prin minte nu mi-a trecut să mă uit la cauciucurile rulotei! Mare prostie!!! Eram atât de bucuros și ar fi trebuit să știu că întotdeauna cauciucurile trebuiesc verificate/ cercetate/ schimbate!!!
În lunile de toamnă și iarnă care au urmat achiziționării, am făcut ieșiri în apropiere de Suceava, am fost de Revelion o săptămână la Vatra Dornei șamd. Am făcut toate aceste lucruri fără a ști ce cauciucuri am!!!
La exterior păreau super!!! Toate striațiile erau/ arătau PERFECT!
Ce se întâmplase, de fapt?
Cred că vechile cauciucuri au rămas mult timp fără aer, greutatea rulotei a apăsat peste ele și pe un sfert din raza lor erau tot felul de crăpături, inclusiv pe lateralele cauciucurilor. Aceasta a fost și șansa mea. Am putut observa gradul de deteriorare al cauciucurilor de la exterior. Cum am reușit să descopăr acest lucru? Simplu.
La mare, în camping, am nimerit într-o ușoară groapă. Rulota stătea puțin înclinată, exact invers decât mi-ar fi trebuit mie ca să se scurgă apa de la duș. Am pus rulota pe niște planuri înclinate, m-au ajutat colegii și le mulțumesc!
Unul dintre ei mi-a sugerat ideea să mai dezumflu cauciucul pentru a echilibra rulota. Așa am făcut.
După zece zile de stat la mare, am tras rulota din camping și am umflat roata. Atunci am observat pentru prima dată în ce stare erau cauciucurile.
Am mai sunat colegii să îmi dea idei, am încercat să cumpăr cauciucuri din Mangalia și din Constanța, de pe drum, doream niște cauciucuri noi. Nu am găsit. Sunt niște dimensiuni foarte pretențioase. Asta e! Așa ajungi când nu ești atent, când ești delăsător, neglijent, inconștient!
Nu vă mai spun cum am mers de la 2 Mai până la București! Cu ce frică și emoții!!!
M-au dus la disperare ultimii zeci de kilometri de pe „marea” A 2!!! Dazastru total!!!
O bătaie de joc și o rușine acel drum de țară!!!
Ca să nu îmi explodeze cauciucurile am mers și cu 25 - 30 de km/ h. Am pus avariile, am mers jumătate pe banda întâi, jumătate pe banda de siguranță. Unii deștepți mă claxonau din spate. Cică merg prea încet sau nu știu de ce. Cunoașteți și voi din propria experiență, foarte bine, cât de tare îți scutură rulota mașina dacă mergi pe drumuri proaste.

Ajuns în București, am oprit direct în Piața/ Târgul Auto Vitan și am vrut să cumpăr cauciucuri.
Nu am găsit dimensiunile care îmi trebuiau: 195/ 70/ R 14! Băieții tot încercau să mi le vândă, dar nu era ceea ce îmi trebuia! Ei aveau 195/ 80/ R 14 și tot insistau. Erau prea înalte. Nu vreau să îmi bată/ roadă în oală. Am plecat de acolo. A doua zi am făcut comandă la Autobonus (cred că am zis bine) din Afumați, au zis că mai aveau doar două, mi le trimit mâine etc. Nici gând!!! Am fugit rapid și le-am cumpărat și adus „acasă”. Am locuit la cumnatul meu în Popești Leordeni.
Când am plecat din București spre Cazanele Dunării, am oprit pe Centura Bucureștiului, înainte de a intra pe A 1 și le-am schimbat la o vulcanizare. Nu știam, dar era ultima vulcanizare, înainte de a intra pe A 1. Am avut inspirație. Nu am oprit mai devreme pentru că toate vulcanizările de pe centură sunt pe partea stângă și nu am vrut să traversez strada. În fine, am schimbat cauciucurile și abia atunci mi-am simțit inima ușurată!
Uitați-vă și voi și învățați ca să știți cu ce dezastre umblam eu după mine. Să nu faceți ca mine!
Bine că nu s-a întâmplat nimic! Mulțumesc Cerului!

[Imagine: lfx60VC.jpg]

[Imagine: r79kSm1.jpg]

[Imagine: UVvktIM.jpg]

[Imagine: Bx9NMJf.jpg]
[-] Pentru aceasta postare, Florin Smolnicki a primit Like de la 2 utilizatori
  • Cristi, Johnny Stanciu
#2
Bravo, Florin, se pare ca ai invatat ceva (iti mai aduci aminte cand ne-am cunoscut?) Smile Bine ai facut!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
#3
@Cristi, îmi aduc foarte des aminte de întâlnirea noastră. Cum să nu?
Îmi mai aduc aminte că eu încercam să vă traversez orașul Gura Humorului și am hotărât să păstrăm legătura prin telefon. Eu vă explicam unde să facem la stânga, la dreapta și vă auzeam în telefon cum vă minunați de frumusețea locurilor.
Vă mai aștept cu drag prin zonă! Pe tine și pe Mariusică @Marius Rotaru

Tot de la tine mai știu o chestie tare bună de aplicat la tururi cu rulota de mii de kilometri: a fost tare bine când pe zi, la o singură deplasare am circulat până în trei sute de kilometri. Nu era puțin, nu era mult, nu era obositor. Suficient. Tu tot așa ți-ai planificat concediul din 2016 când ai venit la Suceava.

Gânduri bune!
[-] Pentru aceasta postare, Florin Smolnicki a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
#4
Da! Frumoasa zona! Eu imi aduc aminte si de cauciucurile tale Smile
Homo homini lupus
--------------------------------------

Bere
#5
Da! Unul de o dimensiune și celălalt de altă dimensiune.

Era o catastrofă rulota aceea!

Ceea ce este foarte interesant la noua rulotă: nu muncesc la ea nici unu la sută față de cea veche!
  • Cristi

Mergi la:

Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)