Punctajul Subiectului:
  • 0 Vot(uri) - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cica ovidiuConversie IVECO DAILY 4X4 in masina de expeditie
#1
Imi revine onoarea de a inaugura aceasta rubrica cu ,cred eu ,un proiect unic in Romania.
Conversia unei platforme multirol folosita de mai bine de 20 de ani in utilizari speciale(inclusiv armata si politie)cu performante de invidiat.
De ce tocmai IVECO 40-10 4X4 si nu altceva - in fond nu este singura duba 4x4?
Argumente:
- cea mai mica lungime(usurinta abordare ravene)
- garda la sol mare
- transmisie 4x4 total manuala
- diferential blocabil spate -standard- manual
- mrl- uri fata manuale
- motor -distributie lant
- lipsa calculatoare control motor si senzori
- pompa injectie si injectoare mecanice

Mai pe scurt un fier care a facut cu succes expeditii din desert la pol!

Lansez o provocare fiecarui membru al acestei comunitati care considera ca are de adus o contributie de valoare in :
Conversie IVECO DAILY 40-10 4X4 in vehicul de expeditie.

As dori sa mentionez ca masina pentru inceput va fi folosita in tara (all season), pentru ture si expeditii de scurta, sau lunga durata.
In sensul acesta, as aprecia interventii punctuale, dupa ce se citesc tema si caracteristicile proiectului.
Sa incepem ,deci:

Faza 1 - Inmatricularea
In prezent este neimatriculata,provenienta Luxemburg,autoutilitara 2 locuri
Ce se doreste:inca 3 locuri(ideal inca unul in fata si o bancheta cu 2 locuri - randul urmator)
Variante:- in tara -mers la o firma specializata(carosier!) si efectuarea operatiunii -poate stie cineva ceva costuri ?
- dupa , se poate incepe amenajarea ca si autorulota si inmatricularea ulterioara ca si autorulota
- amenajarea se poate face si dupa inmatriculare(initial ca utilitara) si ulterior omologare ca si autorulota
- Bulgaria pe firma proprie - rog info ?

Faza 2 - Amenajarea
Cerinte (rog citire inainte de propuneri):

- 5 locuri de dormit(!)- pot fi obtinute si prin rabatare banchete/scaune;
- aragaz 2 ochiuri;
- chiuveta apa calda/rece;
- wc cu golire exterioara;
- frigider cu compresor la 12 v(peste 40 l);
- incalzire stationara exista (webasto thermo top E si eberspracher Airtronic);
- masa cu acces minim 4 persoane;
- cadita dus;
- dus exterior;
- atac/mufa gratar gaz exterior;
- panou/ri solar/e - max 2 buc(max 300 w);
- invertor;
- dulapuri/spatii depozitare;
- scara acces plafon;
- relocare roata rezerva pe un suport pe bara spate;
- proiectoare LED iluminare exterioara;
- iluminare interioara pe LED;
- dimensiuni interioare aproximative(pana la scaunul soferului) :L - 2530 mm l - 1800 mm ; H - 1850 mm;
- trapa mare plafon cu ventilatie.

P.S.: dotarea de la care se porneste conversia este detaliata in topicul de prezentare al masinii

- cerintele de mai sus reprezinta dotari minime,pt restul accept propuneri inteligente si mai ales practice

- bugetul este unul limitat (se admit si dotari second hand !)



Atasez si lista de cumparaturi:

- wc cu cap rotativ - poate fi si second hand;

- frigider cu compresor la 12v - capacitate peste 40 l - poate fi si second hand;

- aragaz 2 ochiuri+chiuveta - corp comun - dimensiunea cea mai mica-inclusiv second hand;

- panouri solare min 100w -2 buc + releu incarcare;
- trapa cu ventilatie
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#2
Ovidiu, pentru cei ce doresc sa faca asa ceva, un pret informativ la inceput de drum? Cat ai dat pe monstrulet?
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#3
(11-21-2016, 07:44 PM)Cristi A scris: Ovidiu, pentru cei ce doresc sa faca asa ceva, un pret informativ la inceput de drum? Cat ai dat pe monstrulet?

Cristi!
Cat valoreaza un vis?
L-am cautat mai bine de 18 luni,prin vizionarea zilnica de minim 2 ori a vreo cateva site-uri normale si unul specializat !
Nu mai stiu cate telefoane in toata Europa am dat si cate email-uri am trimis!
La prima vedere este o masina normala,insa daca te uiti cu atentie este o combinatie foarte rara,si adica:
 - suprainaltata(majoritatea sunt tetto basso- vezi cele de carabinieri)
 - este de 3,5 t(majoritatea sunt de 4t)
 - sasiu si caroserie fara rugina - stiu e greu de crezut la 25 ani !
 ca si element de comparatie uite ceva :

http://www.subito.it/veicoli-commerciali...182790.htm

- asta are motor de 22,8 pe curea ,iar ca dotari e cheala!

Multe sunt camionete basculabile cu 2,3 sau 7 locuri (suficient de muncite)
In Romania am vazut decat 3 buc9una camioneta cu 3 locuri 9800euro,una camioneta cu 7 locuri 11000 euro,si una ca a mea dar de 4t - 12000 euro!)
Ca sa-ti raspund la intrebare ; in aceste conditii pt mine e greu sa o valorizez!
Pt cei la inceput de drum ,daca isi doresc asa ceva este ,totul este si va fi o : AVENTURA Big Grin
Raspuns
#4
Corect, nu poți pune preț pe visul tău!
Homo homini lupus
--------------------------------------
Incercati sa ma sunati, daca nu raspund, imi verific mailul cel putin de 3 ori pe zi: oneminute[pe]gmail[punct]com

Bere
Raspuns
#5
Salutare. Felicitari pentru idee, succes in desfasurarea proiectului.
Ce dimensiuni are? Poti sa atasezi cateva imagini?
Cateva observatii:
- WC-ul rotativ e o fitza, singura utilitate e gabaritul mic. Rezervorul este mult mai mic decat la cel fix. S-ar putea sa fii nevoit sa-l golesti zilnic.
- adaugarea de locuri este dificila, verifica la RAR care sunt conditiile, cel mai probabil vei renunta. Daca nu ai facut cartea de identitate, s-ar putea sa ai o sansa sa adaugi o bancheta originala in locul potrivit, iar ei sa o treaca cu 4-5 locuri.
- probabil ca inmatricularea in BG va fi mai usoara, si mai ieftina. 
- te sfatuiesc sa lasi 2 locuri in fata si 2-3 in spate. Scaunele individuale au reglaje, bancheta de doua locuri e fixa. Va fi foarte incomoda la drumuri lungi.
- 5 locuri de dormit si baie in volumul ala este foarte greu, nu vreau sa spun imposibil. Chiar cu WC rotativ...
- aproape sigur vei avea nevoie de portbagaj pe plafon, trebuie sa gandesti panourile solare deasupra protbagajului, pe un sistem de balamale, care te va ajuta si la o captare mai buna.
Eu te pot ajuta cu orice tine de conversie (consiliere, proiectare, realizare): mobilier, accesorii, instalatii etc. Te previn ca este un proiect costisitor, depinde foarte mult de ceea ce iti doresti. Prima data ocupa-te de inmatriculare si de revizia tehnica a masinii. Nu cred ca va fi placut sa te trezesti ca ai pregatit o masina inutilizabila.
Succes!
Munca ne fură timpul, banii ne fură mintea...
[-] Pentru aceasta postare, e-1 a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#6
Te salut Ionutz!
- tocmai din cauza spayiului restrans sunt nevoit sa pun wc rotativ(mai mic)
- pana acum nu am facut nimic la ea,doar verificare tehnica,inlocuire fluide si filtre
-poze gasesti la prezentarea lui adica a ,,camiloiului,,
- dimensiuni :L- 2500 l - 1800 si H - 1850
- nu am facut cartea de identitate
- am in calcul si inmatricularea in Bulgaria pe firma proprie
 
Incerc la un nr 072212..... dar nu se conecteaza
Te rog pe PM un nr sa vorbim

Multumesc
Raspuns
#7
(Ultima modificare: 11-24-2016, 09:25 PM de catre: cica ovidiu.) -->
am luat legatura cu E1 - pt mine Ionutz!
un baiat extraordinar!
suportiv,deschis,inventiv,tehnic,dar peste toate OM !

si aici pt  el :jos palaria!

suntem in contact si pana acum nu i-am cerut ceva la care sa nu aiba solutie!

ps:de pe lista de cumparaturi se poate sterge unitatea aragaz-chiuveta confectionata din bucati ed uz domestic la sugestia unui alt prieten (tot rulotist)
nu stiu daca are cont pe aici
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Likeuri de la 1 utilizator
  • Cristi
Raspuns
#8
Desi nu am toate piesele ,incerc sa gandesc proiectarea mobilierului(structura pat spate si bancheta rabatabila precum si corpuri suspendate)
Acuma: primul pas - alegerea materialului : aluminiu(30x20x 1 ,2mm) sau am gasit un profil AL triunghiular plin( 20 x 15mm) amandoua sub 0,4kg/ml
- am exclus lemnul datorita greutatii
- profilele vor fi sudate si nu asamblate cu suruburi(pt rezistenta si greutate)
- accept si alte sugestii

ps:mai am si un alt profil AL in L cu nervuri foarte interesant ca si forma(foarte rezistent si foarte usor -0,2kg/ml !!!)
Raspuns
#9
Nu am mai postat de ceva vreme insa in timpul asta am stat la ,,panda,, si am achizitionat pana la urma mobilierul dintr-o rulota avariata pe care inca il inventariez ,vad ce se potriveste,ce se poate modifica,ce nu,si cred ca o sa apara si ceva piese ce se vor instraina !
Astept in egala masura si noile reglementari privind inmatricularea.
De ce nu , astept si ceva vreme mai calda sa montez ceva piese care am apucat sa le demontez.
Pastram legatura!
Raspuns
#10
Vremea rece s-a cam dus si m-am apucat vitejeste si am montat la loc 2 capete de bara noi noutze,am pus scuturile la loc .
Mi-a venit si Armaflex-ul de 9 mm adezivat pe care l-am pus cam jumatate, am mai montat pe usa culisanta un geam si camiloiul a primit bonus oglinzi si geamuri electrice(decat puse pe pozitie.
Maine continuam cu aducerea la nivelul stalpilor cu extrudat de 2 , 3 , 4 cm dupa caz.
Urmeaza croirea panourilor laterale de placaj stratificat .[Imagine: qqH0aKTl.jpg]


[Imagine: PeVEgIsl.jpg]

[Imagine: 1ftr135l.jpg]
[-] Pentru aceasta postare, cica ovidiu a primit Like de la 2 utilizatori
  • Cristi, Marius Rotaru
Raspuns


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)
STS Service